"נראה לי ששברנו את שיאי הרייטינג", אמר הבוקר (שני) העיתונאי והשדרן ינון מגל, לעמיתו, העיתונאי בן כספית, בפתיח תוכניתם ב-103FM. מגל התייחס, כאמור, להתנגשות החזיתית שהתרחשה אתמול באותה התוכנית בינו לבין ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, שירדה לפסים אישיים. "אני הבנתי בדיעבד מה קרה", השיב לו כספית, ושטח בפניו את משנתו. איך מגל הגיב לדברים?

"כאב לך שכל שיאי הרייטינג האחרונים היו שלי, כשהתגוללתי על ערבים, אז הפעם אתה התגוללת על יהודי חף מפשע", אמר כספית לחברו. "טוב, אי אפשר להגיד על אולמרט שהוא חף מפשע. כלומר, כן, היום הוא חף מפשע. טוב, הסתבכתי. קיצור, זה היה יפה, לא אהבתי".

מגל ענה לכספית בעקיצה: "מה לא אהבת? אגב, הרבה אנשים ביקרו אותך על ההתנהגות שלך. שכאילו באת מהאו"ם, בעוד שהוא אמר עליי שקרים ואני אמרתי עליו את האמת. זה כמו כשעמית סגל התפוצץ על אילנה דיין וכולם שלחו לו פרחים. כולה אמרתי עליו את האמת, דברים פשוטים, שהוא אסיר שישב בכלא וקצת צניעות. זהו. הוא פשוט שיקר, לכן שתפסת פוזיציה מהאו"ם זה היה לא פייר".

"מה פוזיציה?", התרעם כספית. "לא לקחתי שום פוזיציה ושום נעליים, הורדתי את הראש ולא ידעתי איפה לשים את עצמי. זה היה מאוד לא נעים לשמוע. ברור שהבן אדם ישב בכלא, ואני כן חושב שהוא עשה חשבון נפש, אבל זה לא חשוב. אתה ציינת עובדות ועשית זאת באגרסיביות גדולה, שלא כהרגלך. אתה לראשי ממשלה לשעבר תמיד נתת כבוד. ושלא תתבלבל, אם נתניהו היה עולה לשידור, הוא היה מקבל ממני כבוד מלכים - ואני לא אומר את זה בצחוק. לגביו, מה שהוא אמר עליך, לא עמד במבחן המציאות".

"לא הייתה חקירה, התיק נסגר מחוסר עניין לציבור", השיב מגל לטענות של אולמרט על כך שהוא "עבריין מין". כספית הסכים: "הוא לא היה צריך ללכת לשם, זה לא היה נכון, זה היה רע".

אהוד אולמרט משתחרר מהכלא (צילום: הדס פרוש , פלאש 90)
אהוד אולמרט משתחרר מהכלא (צילום: הדס פרוש , פלאש 90)

"אני לא אוהב אגרסיות כאלו באופן אישי", הודה מגל. "לא הרגשתי טוב כשיצאתי. אתה יודע שאני נותן לו כבוד, כבר אמרתי לך הרבה פעמים שבאופן אישי שיש לי הרבה חיבה אליו, כי הוא גבר בחברויות עם חברים, וזה דבר שאני מעריך".

"אני הבנתי בדיעבד מה קרה", ענה לו כספית, "כי הוא ישר אמר לך שאתה לא עיתונאי וזה הדליק אותך". מגל הכחיש: "לא, לא, לא נכון. הוא פשוט התנפל עליי בזעם. הוא אמר לי שאני משקר, שאני הדובר. נו, בוא, תרגיע". כספית ענה לו: "הוא בא טעון, כי כל הסופ"ש נחפר הדבר הזה, אבל לא משנה - שניכם הגעתם טעונים". מגל המשיך להכחיש: "אני לא הגעתי טעון בכלל".

"הוא טען אותך טעינה מהירה", אמר כספית. "זה כן, אבל מה שהוא אמר זה בלתי נסלח", טען מגל. "שהוא יתנצל", המשיך. "כשאני טעיתי לגביו - התנצלתי, אז הגיע הזמן שהוא יתנצל בפניי", הוסיף. "אתה יודע מה?", ענה לו כספית, "אני לא רוצה לעסוק בשליחות התיווך הזאת".