שר האוצר אביגדור ליברמן יכנס היום את ראשי המגזר העסקי לישיבת תיאום ציפיות מיוחדת לקראת גיבושו הקרוב של חוק ההסדרים. ציפיות המגזר העסקי מהשר הנכנס הן עצומות ונוגעות לכל תחומי הפעילות.

מדובר בחלק מסדרת הפגישות שמקיים השר הנכנס עם אישים בכירים במשק ובתחום הכלכלה. בפגישה היום ישתתפו בין השאר: נשיא הארגונים העסקיים דובי אמיתי, נשיא לשכת ארגוני העצמאים (לה"ב) רועי כהן, נשיא לשכת יועצי המס ירון גינדי, נשיא התאחדות בתי המלון אמיר חייק ונשיא התאחדות המלאכה והתעשייה יוסי אלקובי.

על סדר היום מספר נושאים המטרידים את המגזר העסקי. את העצמאים והעסקים הקטנים מטרידה בעיקר הבקשה לפרוס לעשר שנים נוספות את תשלומי ההלוואות שניתנו בתקופת הקורונה, בהיקף 16 מיליארד שקל, ודחייה בתשלומי הריבית.

דובי אמיתי, יו''ר נשיאות המגזר העסקי (צילום: דוברות המגזר העסקי)
דובי אמיתי, יו''ר נשיאות המגזר העסקי (צילום: דוברות המגזר העסקי)

בלה"ב, שהסתייעו בשירותיו של ד"ר רובי נתנזון, מבקשים ליישם תקנות פחת מואץ, הפחתת ארנונה עסקית, דמי אבטלה לעצמאים, והפעלת מסלולי הכשרה למובטלים.

אמיתי מבקש בין השאר הקפאת רגולציה והקמת ועדה מייעצת בנושא זה, השקעות מואצות בתשתיות, רפורמת רישוי עצמי בחוק ההסדרים, וריכוז כל המשרדים העוסקים בנושא הכשרות מקצועית לקורת גג אחת.

חייק יבקש את המשך הסיוע הנקודתי לבתי המלון, הקלות בגיוס עובדים לענף, ביטול המע"מ על מענק סיוע בסך 300 מיליון שקל של משרד התיירות (שמשמעותו שהמדינה גובה חזרה 50 מיליון שקל), והמשך הסיוע לתיירות הנכנסת.