הנגיף חזר גם לצבא: לאחר התפרצויות הקורונה המקומיות במודיעין ובבנימינה, עדכן הבוקר (שלישי) צה"ל כי ביממה האחרונה שתי משרתות צה״ל ועובדת צה״ל מחוסנות אובחנו כחולות בקורונה. שלושתן נכנסו לבידוד על פי הנחיות משרד הבריאות ויתקיים דיגום ביחידות הנדרשות. מהצבא נמסר כי "צה"ל ימשיך לפעול לשמירת בריאות משרתיו".

אתמול ערך שר הביטחון, בני גנץ, הערכת מצב בנושא הקורונה והאתגרים איתם מתמודדים בנתב"ג. בהערכת המצב השתתפו בין היתר גם מפקד פיקוד העורף אלוף אורי גורדין והממונה על ההתגוננות תא"ל (במיל') משה אדרי. 

בתום הערכת המצב ולאור הנתונים שהוצגו, הנחה גנץ להיערך לדחיית מועד הסגירה של יחידת ״אלה״ האמונה על החקירות האפידמיולוגיות והמרכזת את החקירות בערים בהן מתקיימות התפרצויות, זאת עד לקיום הערכת מצב בראשותו ודיון נוסף עם משרד הבריאות שבו יוצג תהליך העברת המקל באופן מלא ומסודר.

בני גנץ במפקדת אלון של פיקוד העורף (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
בני גנץ במפקדת אלון של פיקוד העורף (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

עוד הנחה גנץ להיערך גם לחידוש יכולות הדיגום והשינוע בהתאם לצורך ולא לסגור אף יכולת עד להעברת הסמכויות באופן מלא. לפי התוכנית, העברת המקל בנושא החקירות האפידימיולוגיות צפויה להתקיים החל מה-1.7.

מוקדם יותר שוחח גנץ עם ראש המועצה המקומית בנימינה איתי ויסברג, התעדכן בסטטוס הבדיקות ותכנית הפעולה לקטיעת שרשרת ההדבקה והתחייב כי ״מערכת הביטחון תמשיך לסייע בכל צורך״. מנתוני משרד הבריאות וציוני הרמזור עולה כי בנימינה ירדה בדירוג לצבע צהוב והיא בעלת כמות החולים הפעילים הגדולה ביותר מדינה.