השר לשעבר, ח"כ דודי אמסלם מהליכוד נשא אתמול נאום תקיף במליאת הכנסת נגד חברי הקולאציה החדשים. הבוקר (שלישי) שוחח אמסלם עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס לדבריו: "הדברים נאמרו ליו"ר הכנסת מר מיקי לוי, ציטטתי את מה שהוא אמר בדיוק בוועדת הכספים, לפני בערך מספר חודשים כשבעצם הוגש החוק הנורווגי המצומצם. הם עכשיו תומכים בחוק להכניס עוד 30 ח"כ עוד 30 עובדים זרים למה אין להם כוח לעבוד בכנסת".

ח"כ אמסלם הוסיף וטען כי "הכול צביעות אחת גדולה, הם אנשים צבועים, שקנרים ונוכלים שרק לפני מספר שבועות עלו לכנסת ויבבו בראשם לפיד איזו ממשלה אתם מקימים, אתם לא מתביישים באישון הלילה? תתביישו לכם אתם שמים 34 שרים? הרי הם לקחו 28 שרים על 45 איש".

בהמשך התייחס אמסלם גם לניסיונות של האופוזיציה להפיל את ממשלת בנט-לפיד והצעות אי האמון שנדחו ואמר: "אנחנו לא מצפים שהם יפלו בשבוע הבא, בוודאי. אבל אתה מתחיל בעצם לדבר ולבדוק ולספר לציבור מה הם אמרו בערך לפני חודש. הממשלה הזאת יש לה 61 איש, לנו יש 53 ועוד 6 של המפלגה המשותפת. אני מניח שבשבוע הבא יהיו עוד חוקים ותפקידנו לנסות להפריע להם היכן שאנחנו יכולים, בחוקים רעים למדינת ישראל". 

"אנחנו לא חושבים שהקואליציה הזאת תיפול בשבוע הבא או בעוד שבועיים. אבל קשה מאוד בקואליציה מהסוג הזה שנשענת על 61 חברי כנסת", הוסיף. 

בנימין נתניהו ודודי אמסלם (צילום: מרק ישראל סלם)
בנימין נתניהו ודודי אמסלם (צילום: מרק ישראל סלם)


ח"כ מהליכוד תקף בהמשך גם את רה"מ נפתלי בנט וטען כי "הוא גנב את הדעת של עם ישראל, הוא נוכל. מה זה נוכל? הוא אמר אני לא אלך עם השמאל, אני בעצם לא אלך עם לפיד. כשרה"מ נתניהו אמר לציבור שהוא (בנט) ילך עם השמאל, הוא (בנט) אמר שנתניהו משקר בספינים, הוא ושקד. זה סביר? בא מועמד, אומר אני עושה פעולה א', מזכיר את מעשה שרון". 

כמו כן, התייחס השר לשעבר גם למשרדו, 'משרד הסייבר והדיגיטל והתשתיות הלאומיות', שנסגר כשנה מאז שהוקם ואמר: "אני חושב שמשרד הסייבר והדיגיטל והתשתיות הלאומיות זה המשרד הכי נחוץ במדינת ישראל. צריך להבין, המלחמות היום הם בסייבר ובדיגיטל. לא צריך להפציץ את תל אביב בטילים, זה נזק קטן, מספיק שאשבש את נמל חיפה ואשתלט על המערכת שם". 

"צריך לאחד את הסייבר והדיגיטל עם התקשוב הלאומי והתשתיות של משרד התקשורת, לייצר מעגל אחד שלם ותמונה שלמה. הרי כפי שאמרתי, לא מזמן הייתה פגעה בסייבר באחת מחברות הביטוח, מה קורה אם משתלטים על מערכת של בנק לאומי?", הוסיף ח"כ אמסלם. 

על הדיווחים שנחשפו באשר לגריסת מסמכים במשרד ראש הממשלה, אמר אמסלם: "החומר הזה נמצא בראש ובראשונה אצל גופי הביטחון והם יכולים להוציא חומר סודי שקיים לפני 40 שנה, חומר סודי הוא חומר ביטחוני מדיני. ממילא החומרים קיימים במערכות, לכן זה אחד הקשקושים הגדולים" 

בסיום דבריו, התייחס לפרסומים על המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך, ועל ייעוצו לתנועת 'הדגלים השחורים' ואמר: "אלשיך חשב שצריך לטפל באזרחי ישראל כמו שבשב"כ מטפלים במחבלים. מעולם לא חשבתי שאלשיך הוא בחור ישר והגון, אמרתי את זה בכנסת. יצר הנקמה זה היצר הכי חזק של האדם".