כנראה, לעתים דווקא בפרישה מתוכנית ריאליטי מוזיקלית טמון המפתח לתהילה. כך קרה ליובל דיין, כך קרה לעומר אדם וכך קורה בענק גם לתמר יהלומי. אם עד כה שמעתם עליה פחות לעומת שני קודמיה, הרי זה בעוד שהם התפרסמו בזכות שירתם, יהלומי השיגה את תהילתה בתיווך גרונם של אחרים. זאת, כשבין מבצעי להיטיה שרית חדד, אייל גולן, יואב יצחק, עדן בן-זקן, עומר אדם ואפילו נופר סאלמן.

למרות האמור לעיל, אין יהלומי ממליצה למתמודדי הכוכב הבא ולמתמודדי התוכניות המתחרות לפרוש כמוה. "שום דבר לא יכול לחפות על מה שזה עושה לנפש ולא כל אחד היה שורד את מה שאני עברתי", היא מבהירה.

כעת, במלאת עשור לפרישתה מכוכב נולד וכשהיא מוגדרת כ"יוצרת המושמעת ביותר בתחנות הרדיו אחרי נעמי שמר" (על-פי אקו"ם), היא סוגרת מעגל כזמרת בשיר "מי אני?",  שאותו היא כתבה, הלחינה והפיקה מוזיקלית עם שותפה הנאמן ליצירה, יונתן קלימי. 

השיר, האמור להעביר את יהלומי לקדמת הבמה כזמרת, עטוף באצטלת סינגל בכורה, אם כי על הדרך היא חגגה מספר סינגלים כאלה: "אלו היו שירים, שלא הייתי שלמה איתם, בעוד שהפעם זאת אני, מתוך התשוקה שלי לשיר ובלי לפגוע בעיסוק שלי כיוצרת לאחרים. אני מפרגנת להם וגם יודעת שאם לא אתן ביטוי לכישרון השירה שהשם נתן לי, זה יהיה פספוס אם אסתפק בהקלטת הסקיצות לשירים שאנחנו מעבירים להם".

את מקפידה להציג את יונתן כשותפך - גם בחיים, או רק במוזיקה?
"אמנם אנחנו גרים יחד בדירה שבה האולפן שלנו, אבל רק במוזיקה. כלומר, חיים יחד את החלום".

אז אתם זוג או לא זוג?
"לא, אנחנו לא זוג, אלא שותפים לעשייה ולדירה. גם הגשמנו את החלום לגבי פתיחת אולפן, שצמוד לדירה שלנו בראשון-לציון, מנותקים במודע מתל-אביב".

מי הטכנאי?
"שנינו עושים הכל ביחד, מהבוקר עד השעות הקטנות של הלילה".

והשיר "מי אני?"
"השיר מבטא אותי כאדם שכותב בשירים את החיים שלו. לכן, השירים שלנו פחות בקצביים ונראה לי שיש איזשהו קו שמזהה אותם".

יהלומי תחגוג עוד שבועיים 27 קיצים. בת למשפחה בוכרית-מרוקאית. גדלה בחולון כבתם של אנשי-עסקים, כהגדרתה, בתחומי הריהוט והתאורה. את הופעותיה הראשונות עשתה לאורחים על השולחן בבית תמורת שוקולד וחטיפים. אחר-כך זימרה בטקסים בבית הספר.

ובאשר לכוכב נולד?
"הם באו אלי, לא אני אליהם. זאת, לאחר שזכיתי במקום הראשון בתחרות של כשרונות צעירים בחולון. לא התחברתי לעניין בקלות, אבל הצלחתי להגיע לחצי הגמר, עד שקרה מה שקרה".

מה קרה?
"אני לא רוצה להיכנס לזה".

אביך הואשם בהצבעות פיקטיביות!
"הוא לא היה ההורה היחיד ששלח הצבעות רבות בשביל הבת שלו, אבל דווקא אותו האשימו. לאחר שפרשתי, זה היה קשה. אז נסענו וההפקה רצתה שאחזור והציעה לאסוף אותי מכל מקום שבו אהיה, אבל לא רציתי".

עטיפת השיר (צילום: ניר אמיתי)
עטיפת השיר (צילום: ניר אמיתי)

יהלומי סיימה את לימודיה התיכוניים ושירתה בלהקת חיל החינוך. "שם הכרתי את יונתן", היא מספרת. "כך מצאתי את עצמי על הקו לנתיבות. נהייתה הזדהות בינינו עד כדי הרגשה שהוא ואני אותו אדם".

בנוסף לשמות המוזכרים לעיל, גם איתי לוי, דודו אהרון, מאור אדרי ואליעד נחום בין מבצעי השירים של צמד היוצרים הפורה. ליהלומי יש שאיפות. "הייתי רוצה להגיע גם לאמיר דדון ולדודו טסה, זמרים שגדלתי עליהם וזה יהיה חלום אם גם הם ישירו שירים שלנו", היא משתפת, אם כי ניכר בה שהיא יודעת שהם כותבים לעצמם.

יש מצב שתחרגו מהסגנון הים תיכוני?
"אנחנו לא דורכים במקום. עשינו שירים, שהם בכלל לא מזרחיים, גם לא בהפקה שלהם. כך כתבנו לים רפאלי, שהוא זמר מדהים, שיר-רוק בועט. בכלל, קשה היום עם הגדרות. הזמרים  התערבבו ושרים הכל מהכל".

ומחוץ למוזיקה?
"אני אוהבת לרוץ. אלמלא המוזיקה, הייתי אמורה להיות כדורסלנית בהפועל חולון. שיחקתי בנעוריי בצורה מדהימה. אבל רצה הגורל שאני, תודה לאל, במקום אחר לגמרי".

במקום הזה, לפי אקו"ם יהלומי היא, כאמור, במקום השני ברשימת היוצרות המושמעות ביותר ברדיו ב-2020 אחרי נעמי שמר ולפני דיקלה, קרן פלס ונורית הירש. "לא תיארתי לעצמי שאקדים יוצרות שאני מעריצה אותן", היא מצטנעת. "זה וואוו, כשלהיות ברשימה אחת איתן זו מתנה בשבילי".