חברת אדי מערכות רכב השלימה את פיתוחה של מערכת סרוויז'ן, העוקבת אחר מצב הערנות של נהגים במטרה למנוע תאונות. המערכת מזהה בזמן אמת, על פי תווי הפנים של הנהג, פעולות שעלולות לגרום לתאונות דרכים, ובאמצעות התרעה קולית לנהג מזהירה מפני הסכנה ובד בבד מיידעת את מנהל צי הרכב.

המערכת כוללת יחידה המותקנת על הדשבורד של הרכב ומנטרת את פני הנהג בכל מהלך הנסיעה. במהלך כיול המערכת ניתן לצרוב בזיכרון עד 20 תווי פנים של נהגים.

עם כניסת הנהג לרכב המערכת תזהה אותו ותעביר את המידע למערכת ניהול צי הרכב של החברה. המערכת מסוגלת לזהות את המצבים הבאים: עייפות - מצב שבו הנהג עוצם את עניו, הסחת דעת - מצב שבו הנהג לא מסתכל על הכביש, שימוש בטלפון הנייד, עישון ופיהוקים של הנהג.

בשלב הראשון יותקנו מערכות בכלי רכב כבדים כמו אוטובוסים ומשאיות. אלה מהווים 3% מכלל הרכבים שנעים בכבישי הארץ, אך חלקם במצבת ההרוגים בתאונות דרכים עומד על 28%. מחיר מערכת הוא 1,800 שקל, כולל התקנה.

המערכת החדשה (צילום: יחצ)
המערכת החדשה (צילום: יחצ)


מנכ"ל אדי מערכות אבי זינו אמר: "בשלב הראשון יותקנו מערכות SDMS בכלי רכב כבדים בלבד, ומאוחר יותר תיבחן האפשרות להתקינן גם בכלי רכב פרטיים לאחר שתוכח יעילותה בהפחתת תאונות".