פרויקטור הקורונה פרופסור נחמן אש שוחח הבוקר (רביעי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM, על רקע התחלואה הגוברת בנגיף הקורונה. אש חשף כי היום יציגו, הוא וצוותו, את הצעדים הבאים לבלימת הנגיף וכן "נקבע מתי נחזיר את חובת המסכות בחללים סגורים". עוד הוא הוסיף כי "אנחנו עוד לא יודעים אם זו תחילתה של מגפה או התפרצויות מקומיות. אנחנו נחייב במסכות בהתאם למדד התחלואה שנמליץ עליו, יכול להיות שזה יקרה מחר או מחרתיים".

פייזר הודיעה שהחיסון לקורונה בטוח לשימוש בילדים מגיל 12 (צילום: רויטרס)

בתחילת דבריו, הוא התייחס לנושא חיסוני הילדים בישראל, וטען כי "אנו יודעים איך הציבור הישראלי מתנהג לכל אורך הדרך, אם היינו יוצאים בקמפיין התחסנות לילדים לפני כמה שבועות, אני לא חושב שהיינו משיגים את המספרים שהיינו רוצים. עכשיו המצב שונה". עוד הוא טען כי . "אם היינו נותנים הוראה לפני מספר שבועות, ראשית, לא היו באים להתחסן, זה היה יוצר אנטי גדול מאוד, הציבור לא היה מוכן לקבל את זה ואולי זה היה אפילו מפריע להתחסנות היום".

פרופסור אש הוסיף כי הדעה בקרב אנשי המקצוע הייתה שיש להמתין עם חיסוני הילדים, אך בעקבות עליית התחלואה, והעובדה שבארצות הברית כבר התחסנו למעלה משני מיליון ילדים, אפשר "לתת לציבור יותר ביטחון ולקרוא להם להתחסן".

בנוסף, הפרויקטור התייחס לנושא נמל התעופה בן גוריון, אשר דרכו, ככל הנראה, נכנס הווריאנט "דלתא" לישראל: "מה שקורה לכל אורך הדרך בנתב"ג זה הניסיון שלנו למצוא איזון בין היכולת להיכנס ולצאת מישראל לבין היכולת להגן על המדינה מתחלואה".

"אני מזכיר שהיו תקופות שהשמיים היו סגורים בצורה הדוקה והייתה על זה ביקורת מכולם. הפתיחה הייתה הדרגתית, כאשר ניסינו למצוא את האיזונים הנדרשים. זה נכון שהיו ויש עדיין חורים שצריך לסתום, וזה נכון שהעיכוב בסתימת החורים האלה של כניסת התחלואה לא טוב. אבל אני מזכיר מה היה בתחילת הדרך ואיך התקדמנו עם הצעדים של הבדיקות לפני ואחרי וניהול הבדיקות בשדה תעופה, שתאמינו לי, לא נעשה בארצות רבות", הוא הוסיף.

כאשר השדרים טענו כי "ברוסיה יש תחלואה מטורפת, נכנסים משם 5000 איש ביום בערך ואף אחד לא אומר לו כי לא רוצים לקלקל את היחסים עם הרוסים", אש השיב: "רוסיה נמצאת ברשימת המדינות שאסור לנסוע אליהן. יש עניין של אכיפה כי באמת היו חורים שאני שמח שעכשיו אנחנו סוגרים אותם. לא היו קנסות על מי שנוסע, לא הייתה בקרה מספיק טובה. הפיקוח לא היה מספיק לכל אורך הדרך".