דור שני לרכב הפנאי הקטן של פיג'ו, ה-2008 מהווה נקודת פתיחה נוחה ומעוצבת לעולם הקרוסאוברים, והאמת, באופן מפתיע הוא גם הצליח לכבוש את הלב ללא מעט ישראלים.

פיג'ו 2008 בדור השני, בנויה על הפלטפורמה של פיג'ו 208, ובהתאם, צמחה במימדים, 14 ס"מ לאורך, ו-16 ס"מ לרוחב, ולה מראה שמזכיר מאד את אחותה הגדולה, פיג'ו 3008. ה-2008 משווקת בשלוש רמות גימור: ACTIVE ,PREMIUM ו-GT, ועם שתי גרסאות מנוע: 1.2 ליטר טורבו בנזין, עם הספק של 130 כוחות סוס ומומנט של 23.4 קג"מ, ומנוע 1.5 טורבו דיזל, בעל הספק של 130 כוחות סוס ומומנט של 30.6 קג"מ. כאשר לשני המנועים משודכת תיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים. השנה הצטרפה גם גרסה חשמלית, ה- E-2008. עם עיצוב דינאמי וייחודי לה. 

מבפנים
תא הנוסעים מעוצב על פי פילוסופיית 3D  I-COCKPIT, עם דשבורד המחולק לשניים, לוח שעונים דיגיטאלי 10",  עם רמת נתונים וגרפיקה מרשימה, לצד לחצני פסנתר לתפעול מערכות, כשבמרכז הדשבורד, מסך מגע מולטימדיה צף 7". כשמביטים בעיצוב הכללי, באיכות החומרים וההרכבה הגבוהה, (ידית ההילוכים המוכרת מהקונצרן, בצורת ידית מצערת של מטוס), והמושבים הקדמיים האוחזים והנוחים, מבינים מדוע בחרו לקרוא לתא הנהג קוקפיט. יש בו תחושת פרימיום כבר ברמת הגימור הבסיסית, וזה הולך ומשתפר, ככל שעולים ברמות הגימור.
 
מאחור, שלושה מושבים עם מרווח ישיבה מפתיע, רבות בזכות בסיס הגלגלים, שצמח ל-260.5 ס"מ, יחד עם זאת הן לנהג והן לנוסעים מאחור תחושב הישיבה אינה גבוהה ונוסעים גבוהים אף יסבלו ממרווח ראש מצומצם בינם לבין התקרה. טעינת/הכנסת מושבי בטיחות התבצעה בצורה נוחה ובקלות, הודות לחיבורי ה- ISOFIX, אך בשל הגג המשתפל דורש התכופפות קלה, לצורך הכנסת ילד למושב. מאחור, תא מטען בעל משטח הטענה ישר, ונפח מכובד של 405 ליטר, בין הגדולים בקטגוריה.

המנוע
לחיצה על כפתור ההתנעה, ומנוע 1.2 ליטר נעור לחיים, בצורה שקטה ונעימה. יחד עם זאת, ישנו רעד קל בהילוך סרק או חניה, בשל היותו מנוע שלושה צילינדרים, רעד שנעלם כלא היה עם שילוב להילוך DRIVE. הפיג'ו מרגישה זריזה, ולחיצה על דוושת הגז "מעיפה" אותה קדימה. המנוע הזריז והחסכוני בשילוב תיבת ההילוכים הפלאנטרית, שמונה הילוכים, מספק שילוב טוב וחסכוני. ישנם שלושה מצבי נהיגה – NORMAL ECO ו- SPORT מצבי נהיגה שהורגשו היטב, ובאו לידי ביטוי בביצועי תיבת ההילוכים (העברת הילוכים איטית או מהירה יותר בהתאם), ובתחושה בהגה. 

למרות תנוחת ישיבה מעט נמוכה, שדה הראיה לפנים רחב, אך לאחור הוא מעט מצומצם, לכן  טוב שישנה מצלמת רוורס עם תצוגה ברורה וחדש. העיצוב נהפך לה לרועץ, בכל הקשור לתפעול מערכות והנדסת אנוש שם פיג'ו 2008 מעט מסורבלת, אבל מתרגלים לזה אחרי מספר ימים בחברתה. 

בטיחות
מבחינת מערכות בטיחות, הפיג'ו 2008 עמוסה בכל טוב, וכבר ברמת הגימור הפותחת, ACTIVE, שלל מערכות בטיחות כגון, בלימה אוטונומית במצבי חירום עד 85 קמ"ש, הכוללת זיהוי הולכי רגל, זיהוי תמרורי מהירות והמלצה לשינוי המהירות בהתאם בבקרת שיוט, מערכת להתרעה ותיקון אקטיבי של סטיה מנתיב, התרעה על רכב בשטח מת, ועוד. 

ציון הבטיחות הישראלי שלה, הוא 6 או 7 בהתאם לרמת האבזור וצריכת הדלק הריאלית שלה היא 13.5 ק"מ לליטר, בנסיעה משולבת הפיג'ו 2008 החדשה היא רכב פנאי קטן ובטיחותי, עם עיצוב יפה, ונוחות נסיעה איכותית. תנוחת הישיבה בו מעט נמוכה ומרווח הראש מצומצם, ולעיתים העיצוב המתחכם פוגע במעט בהנדסת האנוש, והדרך בה מתפעלים מערכות, אך במחיר התחלתי של 128,990 ₪ מקבלים פה חבילה לא רעה בכלל.

פיג'ו 2008

  • נוחות וביצועים (1-5)- 4/5
  • מראה ותחושה (1-5)- 4.5
  • סביבת נהג וטכנולוגיה (1-5)- 4
  • דירוג בטיחות ישראלי (1-10)- 6/7
  • עלות תועלת (1-5)- 4

ציון סופי (1-10) - 8