חשבון טוויטר איראני בשם PTV, המקושר לטלוויזיה האיראנית באנגלית Press TV דיווח היום (רביעי) על ניסיון חבלה ש"סוכל" באחד הבניינים של הסוכנות האיראנית לאנרגיה אטומית במדינה. הדיווח טרם אושר על ידי כלי תקשורת נוספים, או על ידי גורמים רשמיים במדינה, כך שמהימנותו אינה ברורה. 

כזכור, האיראנים האשימו לא פעם את ישראל בתקיפת מתקנים הקשורים לתוכנית הגרעין שלה, ובחיסול של מדענים מובילים בה. ישראל מעולם לא הכחישה או אישרה את ההאשמות הללו. בין החיסולים המיוחסים לישראל גם חיסולו של מוחסן פאחריזאדה, ראש תוכנית הגרעין האיראנית, שהתרחש בנובמבר בשנה שעברה. האירוע יוחס לישראל, שלא הכחישה או אישרה מעולם את מעורבותה, ועורר סערה רבה בעולם.

פחריזאדה בן ה-59, נחשב בעיני המערב כמוח המבריק מאחורי פיתוח פצצת הגרעין האיראני. גופי המודיעין תיארו אותו במשך שנים כמנהיג המסתורי של תכנית הגרעין שנעצרה ב-2003. לפי הדיווח, באיראן העריכו כי חיסולו של פחריזאדה "האריך את משך הזמן שיידרש לפצצה משלושה חודשים וחצי לשנתיים".

סרטון איראני מזירת החיסול. צילום: רשתות חברתיות

מוקדם יותר היום חשפה רשת CNN כי הממשל בארצות הברית עקב אחר ניסיון שיגור של לווין איראני לחלל מוקדם יותר החודש. על פי הפרסום, ניסיון השיגור נכשל אך באיראן נערכים לשיגור נוסף בעתיד הקרוב. בארצות הברית נחשפו תמונות לווין אשר הראו פעילות מוגברת במרכז החלל על שם האימאם חומייני, אשר על פי מומחים אמריקאים מצביעות כי ייני, אשר על פי מומחים אמריקאים מצביעות כי באיראן נערכים לעוד שיגור. בתמונות, שצולמו ב-20 ביוני, נראים מכלי דלק ופלטפורמות ניידות אשר מהוות "אינדיקטור מרכזי לכך שיהיה ניסיון שיגור נוסף בימים או בשבועות הקרובים".

גורמים במערך החלל של ארצות הברית אמרו ל-CNN כי טרם ברורה הסיבה לכישלון הניסוי או באיזה שלב השיגור נכשל. דובר הפנטגון אורייה אורלנד אמר כי "פיקוד החלל האמריקאי מודע לניסיון שיגור הלווין שנכשל באיראן ב-12 ליוני". בנוסף, על אף שבמשרד ההגנה האמריקאי לא חשפו איזה לווין האיראנים ניסו לשגר לחלל, מומחה אמריקאי בתחום סיפר ל-CNN כי מדובר ברקטה מסוג "סימורג", אשר מעוצבת על פי מודל שפותח בקוריאה הצפונית ואשר נעזר בטכנולוגיה הדומה לזו הדרושה בשיגור טילים בליסטיים בין יבשתיים.