"יש עלייה במתחסנים בגילאי 15-12": התפרצות הקורונה, ובייחוד הווריאנט ההודי המכונה "דלתא" בבתי הספר ברחבי הארץ, מעלה חשש בקרב הורים ותלמידים. צעירים מתחת לגיל 16, שמשרד הבריאות לא חייב את התחסנותם מפני הנגיף, ממהרים להתמגן בימים אלו. האם ישנה עלייה בתופעות הלוואי? רות ברוך, האחראית על מבצע החיסונים של קופ"ח כללית באזור חיפה הסבירה הבוקר (רביעי) בתוכניתו של גדי נס ברדיו צפון 104.5FM.

"לא צפינו כרגע בתופעות לוואי חריגות", הסבירה. לשאלה האם לחסן צעירים או לא אמרה: "כן לחסן. אני מאמינה בחיסון, ובמדיניות של זה". "הדברים משתנים מיום ליום, המחלה מתפרצת שוב. יש עלייה, ולכן אנחנו אומרים שכן צריך", המשיכה.

"אנחנו לא יכולה להגיד שבאים בהמוניהם, אבל ביממה האחרונה אנחנו בהספקים של פי שלוש וחצי מתחילת המבצע. יש יותר ערנות", אמרה עוד. "עשינו פריסה גדולה, מי שרוצה שיגיע. אנחנו ערוכים, רק תגיעו. 

באשר לתופעת הלוואי המדאיגה שנרשמה בקרב צעירים, המפתחים דלקת שריר הלב בעקבות החיסון, אמרה: "אנחנו עוקבים באדיקות כמו שעקבנו אחרי המבוגרים שהתחסנו. תמיד לוקחים סיכון מול סיכוי האם לתחסן או האם לחלות במחלה, ולחלות במחלה זאת האופציה הפחות טובה".

תור לחיסון קורונה (צילום: מרק ישראל סלם)
תור לחיסון קורונה (צילום: מרק ישראל סלם)

לגבי כמות החיסונים שנותרה במלאים השיבה ברוך: "כל מי שיתחסן עד ה-7 ביולי יקבל גם מנה שנייה. לגבי ההמשך, אנחנו מחכים להוראות משרד הבריאות".