חברת הכנסת עאידה תומא-סלימאן מהרשימה המשותפת שוחחה היום (רביעי) עם ינון מגל ובן כספית בתוכניתם ב-103FM ותקפה את יו"ר מפלגת רע"מ מנסור עבאס: "אני חושבת שמאוד קל לצוף על חצי מטר מים, אני חושבת שהזמן יוכיח שמה שעשה ח"כ מנסור עבאס היה לא רק טעות גדולה אלא חטא כלפי האוכלוסייה הערבית בעיקר, האינטרסים של האוכלוסייה הערבית. הוא ויתר תמורת מיליונים שאולי יגיעו ואולי לא".

עוד קודם לכן, סלימאן הסבירה מדוע נסעה לבקר את משפחות החשודים בלינץ' בצפון ואמרה כי "לא הלכתי להזדהות עם אנשים שביצעו לינץ', הלכתי להיות עם משפחות שהילדים שלהם נעצרים. האם ידוע לך למשל שמעכו נעצרו כמעט 170 עצורים, שוחררו מהם 160. בעיניי זה היה מעצרי שווא שהמשטרה עשתה".

עאידה תומא-סלימאן (צילום: הדס פרוש , פלאש 90)
עאידה תומא-סלימאן (צילום: הדס פרוש , פלאש 90)

כספית ומגל טענו כי מדובר במאות אנשים שהשתתפו בלינץ', על כך השיבה חברת הכנסת: "תהיו הגיוניים ועם מחשבה הגיונית, מאות השתתפו בלינצ'ים זה משפט ש הייתי רוצה להגיד שיוצא מאדם שבכלל לא צפה במה שקרה ובמה שהיה. לא מאות ולא כלום, היו אנשים שתקפו, אני לא יודעת אם זה אפילו הגיע לעשרות. למה להתחיל דיון שאתם הצד שרוצה להוכיח שיש לי כיוון לתמוך באנשים שמבצעים לינצ'ים?".

בנוסף, תומא-סלימאן התייחסה לכנס "54 שנים לכיבוש" והסבירה מדוע נחסמה כניסתו של העיתונאי יוסף חדאד בתחילת הכנס. לדבריה, חדאד לא נרשם לכנס וביקשו ממנו שיחכה בחוץ עד שיכנסו הראשונים ויוודאו שניתן להכניס אנשים נוספים: "כשכולם נכנסו, הוא גם נכנס מהדלת, יש וידאו. שאלו אותי למה הוא נמצא עם בנצי גופשטיין בחוץ, אמרתי שהם יחכו עד שיכנסו כל האורחים שלנו שכיבדו אותנו. בואו לא ניתמם, הוא הגיע עם משימה ברורה לעשות פרובוקציות. הוא לא ביקש בכלל לדבר בכנס, אבל פתאום קפץ מהכיסא וצעק שלא נותנים לו לדבר ויצא". לטענתה, הכנס הצליח "להחזיר לתודעה את נושא הכיבוש. דבר שכל השיח הפוליטי במדינת ישראל כמעט הצליח לדחוק הצידה בשנים האחרונות".

השדרים ביקשו מחברת הכנסת לפרט כיצד תיראה עבודת האופוזיציה, כעת כשהיא כוללת את מפלגות הימין והחרדים, יחד עם הרשימה המשותפת. סלימאן התעקשה כי "אנחנו האופוזיציה השמאלית היחידה במדינה ואנחנו נלך להילחם. לא נצביע אי אמון שיעזור לבנימין נתניהו לחזור לשלטון, אבל גם לא אתמוך באלו שממשיכים את דרכו בפוליטיקה. לא ניתן אמון לא לנתניהו ולא לבנט".

"אנחנו הצבענו נגד הממשלה הזאת ונמשיך להיאבק נגד כל צעד שתביא הממשלה שהוא כהמשך דרכו של נתניהו. כולל חוק האזרחות, כולל הצעדות למיניהם, כולל כל החלטה שהיא החלטה שאנחנו רואים בה מדינית ופוליטית לא נכונה", סיכמה סלימאן.