פייסבוק הכריזה במהלך הלילה (בין שלישי לרביעי) על מספר חידושים בעולמות הקניות ברשת, שישדרגו את החוויה בפלטפורמות הללו. כיום, יותר מ-300 מיליון אנשים מבקרים מדי חודש בחנויות השונות שהוקמו בפייסבוק ובאינסטגרם, כאשר בסך הכל פועלות למעלה מ-1.2 מיליון חנויות כבר פועלות בפייסבוק ובאינסטגרם.

בין החידושים ניתן למצוא התרחבות של פיצ'ר החנויות (Shops) לוואטסאפ ול-Marketplace. מעתה, עסקים במדינות מסוימות יוכלו להציג את החנות שלהם גם בוואטסאפ, וכן עסקים מארה"ב יוכלו למכור את המוצרים שלהם במסגרת Marketplace. בתוך כך, בחברה יחלו בקרוב בהנגשת מידע נוסף על מוצרים, כדי שאנשים יוכלו לבצע רכישות מושכלות יותר, ותתרחב לאינסטגרם אופציית הדירוג של מוצרים ופרסום ביקורות עליהם.

עוד הוכרז על חוויית קנייה מותאמת אישית דרך פרסומות. אינסטגרם מציגה פתרונות פרסום חדשים ל-Shops, שיעשירו את חוויית הקנייה בפלטפורמה בעזרת ההעדפות האישיות של הקונים. ברשת החברתית ציינו כי תיבחן אפשרות לפיה עסקים יוכלו להציג לקונים פרסומות עם המוצרים שעשויים לעניין אותם בחנות, לפי ההתנהגות הצרכנים שלהם, וכך להפנות אותם למקומות בהם יש סיכוי גבוה יותר שיבצעו רכישה.

פייסבוק, אילוסטרציה (צילום: AFP)
פייסבוק, אילוסטרציה (צילום: AFP)

בהמשך, פייסבוק מתכננת לחקור דרכים נוספות בהן מותגים יכולים להפוך את הפרסומות שלהם למותאמות אישית, על ידי שימוש בהצעות ייחודיות וקידומים לקונים ספציפיים. הפתרונות החדשים מצטרפים לכלים קיימים שכבר עוזרים לעסקים למצוא את הקהל הנכון עבורם בפלטפורמה.

כמו כן, פייסבוק משקיעה בימים אלו בפיתוח של טכנולוגיות מתקדמות שיעצבו מחדש את חוויית השופינג ויהיוו בסיס לאופן בו כולנו נקנה ברשת במהלך השנים הבאות. במסגרת זו, החברה מתחילה לבחון אפשרות חיפוש ויזואלי (Visual Search), שמתבסס על בינה מלאכותית ויאפשר לאנשים לאתר פריטים דומים על ידי לחיצה על תמונה.

הדבר צפוי בין היתר לאפשר לקונים שיתעניינו בשמלה פרחונית, ללחוץ על התמונה שבה היא מוצגת ולהגיע דרכה לשמלות פרחוניות נוספות ממקומות שונים. בהמשך, פייסבוק מתכננת להרחיב את יכולות החיפוש הויזואלי על ידי טכנולוגיה שתאפשר לצלם מוצר ולהגיע ממנו למוצרים דומים.

במקביל, ברשת החברתית עובדים על חוויות מדידה וירטואליות חדשות כחלק מ-Shops, שיתבססו על טכנולוגיה של מציאות רבודה. החברה תשתף פעולה עם החברות Modiface ו-Perfect Corp כדי לעזור לצרכנים להבין איך המוצר הולך להיראות לפני שהם רוכשים אותו ברשת. בנוסף, פייסבוק תציג עוד מגוון כלי AR חדשים למותגים, כמו קטלוגים שיציגו באופן אוטומטי מוצרים רלוונטיים על בסיס תחומי העניין.

קניות ברשת (צילום: ingimage/ASAP)
קניות ברשת (צילום: ingimage/ASAP)

חידושים אלו יושקו בהדרגה, מתוך הבנה שהקניות באונליין כאן כדי להישאר, שכן סקרים שנערכו מראים כי אחד מכל שלושה צרכנים מתכנן לבלות פחות זמן בחנויות גם אחרי המגפה. עוד עולה מהנתונים הללו כי כמעט שלושה רבעים מהצרכנים מעידים שהם מקבלים השראה ורעיונות לקניות פוטנציאליות דרך הפלטפורמות של פייסבוק.

הצוות הישראלי במרכז המחקר והפיתוח של פייסבוק בתל אביב מילא תפקיד מרכזי וחשוב בפיתוח של מוצרי השופינג – המרכז מפתח מוצרי קומרס מבוססי בינה מלאכותית שמאפשרים חוויית משתמש מתקדמת, ובתוך כך אחראי לפיתוח האלגוריתם שממליץ ללקוחות על המוצרים הנוספים שהם עשויים לאהוב.