‏באיראן מדווחים היום (רביעי) כי מטוסים לא מאוישים פגעו במהלך הלילה במפעל לייצור להבי האלומיניום שמסתובבים בצנטריפוגות, כך דווח ב"חדשות 13". בתוך כך, לא פורסמה מידת הנזק שנגרמה למתקן שממוקם בעיר קאראז' ממערב לטהרן.

מדובר בחבלה שלישית בשרשרת הייצור של תוכנית הגרעין האיראנית. לצד זאת, האיראנים אינם מאשימים את ישראל, אבל אם היא אכן עומדת מאחורי התקיפה אז זוהי התקיפה הראשונה עליה מורה ראש הממשלה, נפתלי בנט. 

בתוך כך, הרמטכ"ל אביב כוכבי נפגש היום עם היועץ לביטחון לאומי של ארה״ב, ג׳ייק סאליבן. בפגישה דנו השניים באתגרים הביטחוניים האזוריים, בראשם ההתבססות האיראנית ברחבי המזרח התיכון והכשלים בהסכם הגרעין הנוכחי.

כמו כן, מוקדם יותר נפגש הרמטכ״ל עם שגריר ישראל בארה״ב ובאו״ם, גלעד ארדן. הפגישה התמקדה בסוגיית הגרעין האיראני, ההתבססות האיראנית בזירה הצפונית וסוגיית הטילים המדויקים בלבנון. 

כזכור, לפני כיומיים הופסקה הפעילות בתחנת הכוח הגרעינית של איראן בבושהר בשל "מצב חירום", כך פורסם בטלוויזיה המקומית. "פעילות המתקן הושהתה זמנית לצורך שיפור טכני, שצפוי להימשך בין שלושה לארבעה ימים", כך נאמר בהודעה הרשמית, ללא הרחבה נוספת.

מוקדם יותר באותו היום, הודיע הנציג האיראני הבכיר במשא ומתן בנושא הגרעין, עבאס ארקצ'י, כי באיראן מתקרבים להסכם חדש מול המעצמות. הוא טען כי השיחות בווינה הופסקו על מנת לקבל החלטה בעניין ולא לשם היוועצות נוספת.