ג'ון מקאפי, הטייקון ואיש המחשבים שפיתח את תוכנת האנטי-וירוס המפורסמת, התגלה הערב (רביעי) מת בתא המעצר בברצלונה, שעות ספורות לאחר שהוחלט להסגיר אותו לארה"ב בשל עבירות מסים.

משרד המשפטים במדריד אישר את הדיווחים בתקשורת המקומית כי גופתו של מקאפי בן ה-75 התגלתה בתא המעצר בבית הכלא בריאנס 2 בברצלונה, שם הוא הוחזק מאז אוקטובר האחרון. על פי ההודעה, נעשו ניסיונות להציל אותו, אולם הם כשלו והראיות מצביעות על כך שהוא שם קץ לחייו.

מוקדם יותר היום, אישר בית המשפט העליון במדריד להסגיר את מקאפי לארה"ב, שם הוא מבוקש על העלמות מסים שהיו עלולות לשלוח אותו ל-30 שנות מאסר. עם זאת, ניתן היה לערער על הפסיקה וגם הממשלה הייתה אמורה לאשר את ההסגרה.

על פי התביעה בארה"ב, מקאפי לא דיווח לכאורה בשנים 2016 עד 2018 על הכנסות של עשרות מיליוני דולרים אחרי ששימש יועץ לקידום מטבעות קריפטו ועל הכנסות מנאומים ומכירת הזכויות לסיפור חייו עבור סרט תיעודי. מקאפי טען כי מדובר ברדיפה פוליטית.

מקאפי התפרסם בשנות השמונים כאשר הקים חברה שמכרה את תוכנת האנטי-וירוס המסחרית הראשונה ובכך סייע להשיק תעשייה שממשיכה לגלגל מיליארדי דולרים. הוא המשיך לפתח מוצרים של הגנת סייבר גם אחרי שעזב את החברה שהקים.

מקאפי ניסה פעמיים להתמודד על מועמדות המפלגה הליברטריאנית לנשיאות ארה"ב בשתי מערכות הבחירות, אולם נכשל. הוא הביע לא פעם את התנגדותו לתשלום מסים ואף הודה שלא הגיש דיווחים במשך שמונה שנים.