פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי כתב אישום נגד שבעה בני אדם בגין רצח בנסיבות מחמירות של יגאל יהושע בן ה-56. 

ליוסף קדאים בן ה-21, וליד קדאים בן ה-25, כארים בהלול בן ה-18, איאד מרחאלה בן ה-20, חאלד חסונה בן ה-51, אחמד דנון בן ה-25 וכאמל אללה בן ה-21, יוחסו בנוסף אישומים בגין מעשה טרור בצוותא, מעשה טרור של יידוי אבן לעבר כלי תחבורה בצוותא, חבלה במזיד ברכב ממניע גזעני, שיבוש מהלכי משפט בצוותא ושהייה שלא כדין בישראל- כל אחד על פי חלקו. זאת לאחר שאבנים שיידו לעבר מכוניתו של יהושע גרמו למותו.

הפרות סדר אלימות בלוד. צילום: באדיבות המשטרה

כזכור, לפני כחודש, בעת הפרעות בערים המעורבות ובהן לוד, הותקף יהושע תושב העיר, בידי קבוצת הפורעים. על פי כתב האישום, הנאשמים יידו אבנים בעוצמה ומטווח קצר לעבר רכבו של בן ה-56, במטרה לפגוע ברכב על יושביו, ומתוך אדישות לאפשרות גרימת מותו.

מספר אבנים פגעו ברכב, גרמו להתנפצות השמשה האחורית של הרכב ואבן נוספת פגעה בשמשת הרכב הקדמית, ניפצה אותה, חדרה אותה, ופגעה בעוצמה רבה בראשו של יהושע. לאחר שהמעורבים נוכחו לדעת כי פגעו בבן ה-56, ודנו בצורך בהעלמת המצלמות על מנת להסתיר את מעשיהם ולשבש את החקירה.

לאחר עצירה של מספר דקות, בשארית כוחותיו, הצליח יהושע להמשיך בנהיגה במהירות איטית, עד שהגיע לחניית ביתו ושם איבד את ההכרה וזו לא שבה אליו יותר. מספר ימים לאחר מכן נקבע לו מוות מוחי, ולאחר שמשפחתו תרמה את אבריו, נקבע מותו בבית החולים.

בבקשה למעצר עד תום ההליכים, ציינו עורכי הדין עצמון ושטרית כי: "כתב האישום שהוגש נגד השבעה מייחס להם עבירות חמורות שהמניע להן הוא לאומני-אידיאולוגי ונעשה במטרה לעורר פחד ובהלה בציבור וכאשר היה במעשה סיכון ממשי לחבלה חמורה בגופו של אדם. המשיבים חברו יחד ליידוי אבנים על כלי רכב, לאחר שווידאו כי בכלי הרכב נוסעים יהודים. המשיבים יידוי אבנים בצוותא חדא לרכבו של יגאל יהושע ז"ל אך בשל היותו יהודי, והביאו למותו כתוצאה מפגיעה קשה של אבן בראשו".