בעולם ממשיכה המגיפה להשתולל, בעיקר במדינות שתושביהן טרם חוסנו, או שהשתמשו עבורם בחיסונים מתוצרת רוסיה או סין. עד היום מתו מקורונה בעולם יותר מארבעה מיליון אנשים, מחציתם בחודשים האחרונים. ואצלנו? אנשים מגיעים מהמדינות האדומות, הנגועות בקורונה, דרך נתב"ג, ונכון לזמן כתיבת שורות אלו אין פיקוח, אין השגחה ואין הפרדה.

בתחילה הייתה פריבילגיה או פרוטקציה או העדפה (מחקו את המיותר) ליבואני הווירוס מברוקלין והסביבה, הפעם "זכתה" במעמד מכובד זה רוסיה, שבה מתו עד היום כ־130 אלף תושבים, ומדי יום נדבקים בה קרוב ל־18 אלף.

נשגב מבינתי מדוע לא מפסיקים את הטיסות מרוסיה. מהו הלחץ הכבד המופעל על הרשויות? הרי ברור לכולם מהיכן חודרת המחלה, ולמרות זאת מטוסים נוחתים, הבאים מתנקזים לאותם תורים, בצפיפות, בלחץ, ללא מסיכות. כמובן, פוטנציאל נהדר להדבקה.

עד לפני שבועיים היה בארץ מספר חד־ספרתי של חולים. אבל הווריאנט ההודי, דלתא שמו, עשה עלייה. בסוף השבוע שעבר הגיעו ארצה כ־3,000 איש שלא נבדקו. ניתן להניח כי בקרב הבאים היו גם נשאי המוטציה שפשטה במודיעין, בבנימינה, בנתניה ובשרון, וידה כנראה עדיין נטויה. כל כולה "מייד אין אינדיה", והיא מידבקת ב־50% יותר מהווריאנט הבריטי. היא תוקפת יותר ילדים, וגם מחוסנים.

אומנם כ־60% מהישראלים כבר התחסנו, אבל החיסון שהיה יעיל ב־96% לווירוס הקורונה הסיני המקורי, יעיל רק ב־88% לווריאנט ההודי. הבשורה הטובה היא שב־90% מהמקרים מונע החיסון תחלואה קשה.

אני ממליץ להורים לחסן ילדים בגילי 12־16. החיסון מסוכן הרבה פחות מהקורונה ומתופעות הפוסט־קורונה שרואים בילדים: עייפות, הפרעות אכילה, חולשה כללית, הפרעות קשב וריכוז, כאבי ראש ושלד ועוד הפרעות שאין אנו יודעים כמה זמן תימשכנה. 

מעניין מה תהיה החלטתה של הממשלה החדשה, שאותה נדע רק לאחר שטור זה יירד לדפוס. אבל אין ספק שיש לאטום את החדירה הזו דרך שדה התעופה, בעזרת הפרדה של הנכנסים לארץ לאזורים שונים, בהתאם למדינות שמהן חזרו. יש לערוך בדיקות מקיפות, אפילו במחיר של להיתקע בשדה עוד שעות רבות לאחר הנחיתה.

מי שרוצה לטוס, שיביא זאת בחשבון ונקווה שאיננו עומדים בפני גל נוסף שיציף את מקומותינו ולא נגיע, חס וחלילה, לפתיחה מחודשת של מחלקות הקורונה.