בכנס השלישי מזה שמונה חודשים, נפגשו אתמול חברי הסגל הקונסולרי המונה כ-160 קונסולי כבוד, במשרד החוץ בירושלים. את הכנס הובילו ראש הטקס במשרד החוץ, השגריר גיל השכל ודיקן הסגל הקונסולרי, קונסול הכבוד של ניו זילנד, גד פרופר.

בכנס קיבלו קונסולי הכבוד תדרוך מאת ראשי האגפים בנושאים דו-צדדיים שונים כגון: יחסי ישראל – ארה"ב "האתגרים וההזדמנויות שבחילופי הממשל", ביחסי ישראל רוסיה  - "דיאלוג מדיני ומורשת משותפת", ביחסי ישראל והאיחוד האירופי "המתח בין שכנות קרובה לדיאלוג ביקורתי" ופאנל בנושא "תפקידי קונסול הכבוד במאה ה-21 בהנחייתו של סגן דיקן הסגל הקונסולרי עמיחי עורקבי. כמו כן קיימו קונסולי הכבוד מפגשי "שולחנות עגולים" עם ראשי האגפים המדיניים הרלוונטיים בחלוקה לפי הקבוצות הגיאוגרפיות של מדינתן. 

כנס הסגל הקונסולרי (צילום:  אורטל בן דוד, משרד החוץ)
כנס הסגל הקונסולרי (צילום: אורטל בן דוד, משרד החוץ)

גד פרופר, קונסול הכבוד של ניו זילנד ודיקן הסגל הקונסולרי אמר: "קונסולי הכבוד פועלים בהתנדבות מלאה כשליחי האומות אל מדינת ישראל. תפקידו של קונסול הכבוד הוא כפול – ייצוג המדינה אשר מינתה אותו בישראל וכן שתדלנות וחיזוק מעמדה של ישראל וקשרי החוץ שלה. הכנס החשוב היום הוא דוגמה לשילוב הכוחות בין הדיפלומטיה הרשמית שמוביל משרד החוץ לבין הפעילות הוולנטרית שמוביל הסגל הקונסולרי בישראל".

מנכ"ל משרד החוץ, אלון אושפיז, אמר בפני הסגל הקונסולרי בישראל: "מדיניות חוץ אינה מונופול של דיפלומטים. אותם דיפלומטים שפועלים לבד אינם יעילים. על הדיפלומטים ללמוד גם מאנשים שאינם דיפלומטים במקצוע. מה שקונסולי הכבוד עושים הוא מאמץ לאומי המחזק את קשרי החוץ של ישראל".