במשרד הבריאות שוקלים מספר צעדים למקרה של התפרצות מחודשת של נגיף הקורונה, כך דווח היום (חמישי) ב"חדשות 12". על פי הדיווח, במשרד גיבשו תוכנית לבקשת ראש הממשלה, נפתלי בנט, הכוללת בידוד למחוסנים שיחזרו מחו"ל וצמצום הטיסות. עם זאת, במשרד מעדיפים להימנע מהגבלות נוספות כל עוד מספר החולים שמצבם קשה נותר נמוך. 

על פי התוכנית שגיבשו בכירי משרד הבריאות לקראת דיון עם בנט, ההגבלות החדשות ייקבעו לא רק על פי מספר המאומתים היומי אלא גם לפי מקדם ההדבקה. בתוך כך, התוכנית שגובשה בנויה משורה של "אבני דרך", שבכל אחת מהן יוחלו מגבלות חדשות במידת הצורך. 

כחלק מכך, במשרד שוקלים לצמצם את מספר הטיסות ומספר הנוסעים בנתב"ג, זאת באמצעות קביעת מכסות לטסים. דוגמה נוספת למדיניות היא ההחלטה על רף של 100 מאומתים ביום בו תוחזר חובת עטיית המסכות בחללים סגורים. לצד כך, במידה והעלייה תימשך שוקלים במשרד להחזיר את חובת התו הירוק במקומות סגורים וכן את מתגבלות ההתקהלות. 

במשרד הדגישו כי ההחלטה על הנחיות חדשות מתקבלת תוך כדי תנועה וכי ההחלטות תלויות במגמת התחלואה. כמו כן, ההצעות הללו נשקלות כעת. 

מוקדם יותר היום, הישוב בנימינה-גבעת עדה הוגדר כיישוב "אדום", זאת על פי ההגדרות של תוכנית הרמזור. מדובר בפעם הראשונה מזה מספר חודשים שהנתונים המדאיגים נרשמים, זאת בשל התפרצות משמעותית של הקורונה. בנוסף, ישנו ישוב אחד במדינת ישראל המוגדר כעת כצהוב - מודיעין-מכבים-רעות.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי מאתמול אובחנו 138 חולי קורונה נוספים, כך שמספר החולים הפעילים עלה ל-680 ואחוז הבדיקות החיוביות עומד על 0.3%. כמו כן, ישנם 26 חולים שמצבם קשה ו-18 מונשמים. על פי הנתונים, ישנם מעל ל-30 אלף נדרשי בידוד ביתי ובבתי החולים לאשפוז כללי ישנם 48 חולי קורונה מאושפזים, שכ-77% מתוכם אינם מחוסנים, ובהם גם ילדים.