המשטרה עצרה הלילה (שישי) מנהל ומורה מבית ספרו של הנער בן ה-14 שנפל אל מותו אתמול במהלך טיול באזור בית שמש. מותו של נער נקבע לאחר שנמשה ממאגר מים באזור. לאחר חקירתם שוחררו השניים למעצר בית בן חמישה ימים תחת תנאים מגבילים.

צוותי מד"א שהגיעו למקום הלילה דיווחו כי הנער אותר ללא סימני חיים וקבעו את מותו. גופתו אותרה לאחר שעות ארוכות של חיפושים בהם נטלו חלק כוחות משטרה ומסוק היחידה האווירית, משמר הגבול, יל"מ כב"ה, מתנדבי יחידת חילוץ עציון - יהודה ומתנדבים רבים נוספים. בשלב זה, המשטרה פתחה בחקירת נסיבות המקרה, ונבדק החשד לרשלנות.

שני אנשי הצוות החינוכי, מנהל ומורה של בית הספר בו למד הנער, נעצרו לחקירה בחשד לרשלנות. הבוקר, כאמור, הם שוחררו למעצר בית בן חמישה ימים. 

כמו כן, משרד החינוך הודיע כי הקפיא את טיולי הישיבה והוסיף כי "האירוע על כל היבטיו מצוי בחקירת משטרה ועם הצגת המסקנות המשרד ילמד אותן באופן יסודי, ויפעל בהתאם לממצאים". 

"צוותי מקצוע פסיכולוגים ויועצים חינוכיים נשלחו את הישיבה כדי ללוות את התלמידים ואת המורים ולתת להם תמיכה, סיוע וטיפול. הצוות ימשיך ללוות אותם במהלך התקופה הקרובה", הדגיש המשרד.

פראמדיק מד"א ניסים סלם סיפר: "כשהגענו למקום הבחנו במאגר מים שממנו נמשה הנער, הוא היה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה, ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

מוקדם יותר היום, חמישה ילדים נפצעו, בהם שניים באורח בינוני ושלושה באורך קל, לאחר שעל פי החשד שיחקו עם פצצת תאורה שהתפוצצה בחצר הבניין בו הם מתגוררים במצפה רמון.