צעירים ומבוגרים, משפחות ובודדים, יהודים ובני דתות אחרות, מקומיים ומבקרים, אמריקאים וזרים מתריסר מדינות - מגדל שמפליין דרום בסרפסייד שבפאתי מיאמי אכלס בתוכו מגוון דיירים, וכעת 159 מהם נעדרים מתחת להריסות, אחרי ש־12 הקומות קרסו באסון לפני שלושה ימים.

קרובי הנעדרים התבקשו לתת דגימות דנ"א על מנת לאפשר זיהוי של שרידים אחרי שיימצאו. "אני לא יודע מה לחשוב", אמר סרחיו בארת, שאחיו לואיס נעדר בתוך ההריסות עם רעייתו קטלינה ובתם ולריה. "יש מעט תקווה, נסים קורים. עד שהרשויות יאמרו שהחקירה סגורה, צריך לחשוב באופן חיובי". 

מנגד, ג'יאן אוגרטה אינה אופטימית לגבי הסיכויים של מכריה, חואן ואנה מורה ובנם חואן ג'וניור. "אני יודעת שלא ימצאו אותם", אמרה. "עבר יותר מדי זמן".

הארי רוזנברג (57), שהתגורר בדירה 212 ועדיין נעדר, תואר כ"אדם עם לב זהב" שהיה מחובר לאמונה היהודית והגיע באופן קבוע לבית הכנסת השכונתי, כמו רבים מהדיירים במגדל. יחד עמו היו בדירה בתו ובעלה שהגיעו לביקור מברוקלין, וגם הם מוגדרים נעדרים.

ג'ודי שפיגל (66) עברה לפלורידה לפני ארבע שנים עם בעלה, שלא שהה בדירה בזמן האסון, כדי להיות קרובים לבתה ולנכדתה. פרנק ואנני קליימן נישאו רק לפני שבועיים, ומכרים סיפרו שקליימן, חבר בית הכנסת המקומי, היה "אב חורג נהדר" לבנה היחיד של אנני.

לינדה מרץ' (58), עורכת דין שהתמחתה בחוקי נדל"ן, עברה לפלורידה מניו יורק רק לפני שלושה חודשים והתגוררה בפנטהאוז. בעלה לשעבר סיפר שהיא כבר חשבה לעזוב את המגדל בגלל הציוד הכבד שהוצב עליו.

אילן נייבריף (21), סטודנט שנה רביעית לפיזיקה ולהנדסה מולקולרית באוניברסיטת שיקגו, וחברתו דבורה ברז'דיבין, חברת בית הכנסת המקומי, שהו רק לילה אחד בדירה, ששייכת למשפחתה של ברז'דיבין. קאסי סטרטון (40), דוגמנית ושחקנית, התקשרה לבעלה מייק, ששהה בקולורדו, וסיפרה שהבניין רועד ושהיא ראתה בולען במקום שבו הייתה הבריכה, לפני שהקו נותק. "זה היה 1:30 בלילה, אני לעולם לא אשכח זאת", אמר. "היא הייתה האדם הכי כיפי ותוסס שניתן לדמיין".

בבניין שהו גם לא מעט מבקרים מחו"ל בזמן האסון, רבים מהם מאמריקה הדרומית. בקומה העשירית שהו סופיה לופז מוריירה, אחותה של הגברת הראשונה של פרגוואי, סילבנה לופז מוריירה, יחד עם בעלה לואיס פטניל ושלושת ילדיהם הקטנים והבייביסיטר ליידי ואנסה לונד ויאלבה (23). בסוף השבוע הגיעה מוריירה למיאמי כדי לעקוב מקרוב אחרי החיפושים.

לואיס פרננדו בארת (51), רעייתו קטלינה גומז (44) ובתם ולריה (14) הגיעו מקולומביה כדי לקבל את החיסונים נגד נגיף הקורונה, והם שהו בדירה של חבר במגדל לפני שעמדו לשוב לארצם אחרי המנה השנייה. בני הזוג, פביאן נונז (55) ואנדרס גלפרסקולי (45) ובתם סופיה (6), תושבי בואנוס איירס, הגיעו שעות קודם לכן לדירה 803 כדי להיות קרובים לאוקיינוס לפני חזרתם לארגנטינה.

בינתיים, נמשכות העדויות של הניצולים ששרדו את האסון הכבד. אלברט וג'נט אגוארו היו בחופשה יחד עם ילדיהם, בני 14 ו־22, כאשר התעוררו בדירה בקומה ה־11 בשל "קול רעם עז". אחרי שהבינו שלא מדובר בסופה, הם החלו להימלט מהבניין. "היה חשוך לחלוטין", אמר אגוארו. "חשבתי שאנחנו במרוץ נגד השעון כי שאר הבניין עומד לקרוס". "זה היה סוריאליסטי, זה היה מפחיד, מחריד", הוסיפה רעייתו.