"יש מחלוקת - והיא לגיטימית": מספר סוגיות שנויות במחלוקת עומדות בלב הוויכוח של ממשלת האחדות, ביניהן חוק איחוד המשפחות וסוגיית ועדת החקירה הממלכתית לפרשת הצוללות. על הסוגיות האלה דיבר הבוקר (שני) השר המקשר בין הכנסת והממשלה, זאב אלקין (תקווה חדשה) בתוכנית הבוקר של 103FM עם ענת דוידוב וגולן יוכפז: "בממשלה אני לא מרגיש קושי, אני מרגיש אווירה יותר טובה מהממשלה הקודמת. זו אווירה אחרת לגמרי".

בקשר למחלוקת בין שר הביטחון בני גנץ (כחול לבן) ושר המשפטים גדעון סער (תקווה חדשה) על הקמת ועדת החקירה לפרשת הצוללות אמר אלקין: "יש מחלוקת והיא לגיטימית. מי שמכיר את תקנון עבודת הממשלה יודע שהאחריות על הקמת ועדות חקירה היא של שר המשפטים".

"לעצם העניין, אני חושב שלא כל דבר צריך לרוץ לוועדת חקירה", הוסיף השר. "כמי שהיה חבר קבינט מדיני ביטחוני בזמנו ומכיר את האירוע, לא את כל פרטיו, לא ראיתי שם משהו שמצריך חקירה של ועדת חקירה ממלכתית. אם יש הליך פלילי, אני בטוח שמשטרה ופרקליטות ימצו. אם שר הביטחון ישכנע אותי שיש פרטים שלא הכרתי וזה נדרש – אני יודע לשנות את העמדה. אם הנושא יגיע לדיון בממשלה אני אלמד את הנימוקים ואשמע את שר הביטחון".

כשנשאל על האפשרות שסער יחזור לליכוד, אמר אלקין: "זה לא רלוונטי, אבל גם בליכוד אחרי נתניהו אף אחד לא יעניין אותו פרשת הצוללות. זה עניין שאם מטריד - מטריד את נתניהו אישית. העניין הזה מעניין רק את נתניהו. העמדה שלנו תהיה עמדה עניינית כמו בכל נושא, ואני חושב שאנחנו האחרונים שאפשר להאשים בחיבת יתר לנתניהו. דיברתי על השאלה האם ועדת חקירה זה הכלי הנכון. ברגע שהנושא יובא לדיון הממשלה, אם וכאשר זה יקרה, אגבש את עמדתי".

"מצפה שיצביעו בהתאם לאינטרס הביטחוני"

באשר לסוגיית חוק האזרחות ואיחוד המשפחות, אמר השר מטעם מפלגתו של סער: "אנחנו מקיימם דיאלוג בקואליציה, אני לא יודע אם הוא יביא לתוצאה".

האם החוק יעבור? אלקין מקווה שכן, למרות שהמצב בכנסת מראה אחרת: "יש דיון, זה עוד מוקדם לשפוט. בסוף, זה תלוי בשאלה איך יתנהלו נתניהו ושותפיו. לפני שבועיים בלבד כשהוא היה רה"מ הוא טען שיש סיבות ביטחוניות כבדות לאשר את החוק. הוא אישר את החוק בממשלה וביקש מהכנסת לאשר. אם נתניהו ושותפיו יחליטו לפעול בניגוד לביטחון אזרחי מדינת ישראל לדבריהם, להצביע נגד, יכול להיות שזה לא יעבור. אם חס וחלילה בגלל זה יהיה פיגוע, הם יצטרכו להסתכל במראה ולשאול למה הם הצביעו יחד עם בל"ד בנושא הזה. אני מצפה מכל איש ציבור להצביע לפי האינטרס של ביטחון המדינה".

אלקין תקף את ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו: "במהלך השנה האחרונה במיוחד ראיתי שביותר ויותר צמתים, פחות ביטחוניים, היה ברור לי שזה יגיע גם לשם, והנה הסיפור של חוק איחוד משפחות, התקבלו החלטות בניגוד לאינטרס מדינת ישראל ולטובת האינטרס האישי של נתניהו. לא יודע אם נביא את החוק להצבעה ואישור ביום רביעי", הוסיף.

"כדי שהחוק יעלה למליאה הוא צריך לעלות לדיון בוועדה, וזה תקוע בשלב הזה. אני מקווה שחברי הכנסת שביטחון אזרחי מדינת ישראל חשוב להם - יצביעו בעד", סיכם את דבריו.