המשבר הפוליטי בתוך הקואליציה סביב העברת חוק האזרחות, המונע איחוד משפחות ערביות, טרם נפתר. פשרה עם חברי סיעת רע"מ טרם הושגה, זאת בעת שאנשי האופוזיציה מסרבים לתמוך מבחוץ. חבר הכנסת ד"ר אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) התייחס לכך, בריאיון לתוכניתם של בן כספית וינון מגל ברדיו 103FM, ואמר: "אני רוצה שהמשפחות האלה יקבלו איחוד. מדובר באלפי משפחות". 

חבר הכנסת של הרשימה המשותפת טען כי מדובר בחוק גזעני ומפלה ואמר כי לא תוכל להתקיים פשרה לגביו: "זה חוק נורא גזעני המפלה נגד פלסטינים משני עברי הקו הירוק. אין שום פשרה". חבר הכנסת הגדיר את הדיבורים על פשרה כ"קשקוש".

עוד הוסיף ח"כ טיבי כי המניעים להתנגדות לחוק בגוש הימין שונים לחלוטין מהמניעים של הרשימה המשותפת: "אנחנו מתנגדים אידאולוגית והליכוד מתנגד פוליטית", אמר. כשנשאל על התמיכה המפתיעה של ח"כ כסיף במפלגות גוש הימין שהצהירו כי יתנגדו לחוק, אמר טיבי: "זה היה בסאטירה. הם לא הצביעו. לא הייתה הצבעה ולכן התודה היא מוקדמת". 

בהמשך, התייחס טיבי לעימות שהתפתח בינו לבין ח"כ מאי גולן, כשהראשון העיר לה על מילה שאמרה בעברית. "אני לא יודע למה הח"כית הצעירה הפייסנית הליברלית והסובלנית הזאת התפרצה", אמר ד"ר טיבי והוסיף: "אמרתי לה שצריך להגיד כן ולא כנה. היא התפרצה". חבר הכנסת סיכם ואמר: "במחשבה מעמיקה, לדעתי, לא קל לכהניסטים ולגזענים שבחור או אדם או ח"כ בשם אחמד יתקן אותם בעברית. זה לא נעים".