במקביל לישיבות סייעות הקואלציה, ראשי מפלגות האופוזיציה התכנסו במסיבת עיתונאים באולם הכנסת במהלך תקף יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו את הממשלה: ההתנהלות של הקואליציה חושפת את האמת על הממשלה הזאת שהיא לא מסוגלת לשמור על ישראל כמדינה יהודית בגלל שהיא ממשלת שמאל שתלויה בגורמים אנטי ציוניים. הם זקוקים לקולות שלנו".

בהמשך התנה את העברת חוק האזרחות בתנאי שחוק יסוד ההגירה יקודם: "יש רוב לימין בהעברת חוק יסוד ההגירה. אם הקואליציה תסכים לקדם את חוק יסוד ההגירה שלנו אנו מוכנים להאריך בחודשיים את הוראת השעה בתנאי שנעביר באותו יום בקריאה טרומית את חוק יסוד ההגירה ונקים צוות שיחוקק את החוק תוך חודשיים".

גורם בליכוד אמר כי "ההצעה שנתניהו העלה לא מאוד הפתיעה. בעצם, זו לא עסקה ולא הצעה, זו בעיקר הטרלה. ברור לכל כי בפועל הקואליציה לא תסכים לזה בכל מקרה".

יעקב ליצמן, בנימין נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם)
יעקב ליצמן, בנימין נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם)


מהנהלת הקואליציה
נמסר בתגובה: "אנחנו נמצא פתרונות שיבטיחו את השמירה על יהדותה של מדינת ישראל וביטחונה, וגם יספקו את המענה ההומניטארי הדרוש. נתניהו, לעומת זאת, יידרש להסביר איך זה ש-17 שנה דיבר על "צרכי ביטחון" שמחייבים תמיכה בחוק ובפעם ה-18 שכח אותם". מהליכוד נמסר: "הקואליציה דחתה את הצעתנו האחראית, לכן אנו לא מחוייבים להם".

יו"ר סייעת ש"ס אריה דרעי אמר: "כל שנה, בגלל עתירות בבית המשפט העליון שצריך לרכך את הוראת השעה, לתת הטבות, בשנים האחרונות כל ההטבות כבר ניתנו,הגענו לקצה היכולת. אם לא יעבירו את חוק יסוד ההגירה, שלא יבואו אלינו בטענות. אנחנו רוצים בטובת המדינה". 

משה גפני (צילום: שלו שלום/TPS)
משה גפני (צילום: שלו שלום/TPS)


יו"ר סייעת יהדות התורה משה גפני תקף גם הוא את הממשלה: "זאת ממשלה שאין שום דבר שמחבר בין מרכיביה השונים. התהליך הזה הינו תהליך דורסני. אנחנו מציעים לקדם את חוק ההגירה כדי שבהמשך ניתן יהיה תעביר תקנות שונות. אם הם רוצים-אז יש הצעה. באותו יום נדחה את הוראת השעה בחודשיים ובמקביל נעביר את חוק יסוד ההגירה. אני יודע שהם לא יסכימו כי הם צריכים את מנסור עבאס בשביל חוק הדיינים, בשביל חוק הפיצול. אנחנו צריכים לקבל החלטה אסטרטגית שאיתה נלך כל הזמן. או שהולכים איתם, או שהולכים עם הקו שלנו".

בהמשך, התייחס יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' לחוק יסוד ההגירה ואמר: "נתמוך בחוק של שמחה רוטמן, חוק שבשנת 2019 הופיע במצע של מפלגת ימינה, במצע של תקווה חדשה. אנחנו לא מוכנים להיות סותמי החורים לממשלה הזאת".