הנשיא יצחק (בוז'י) הרצוג הכריז היום על מינוי דובר חדש לבית הנשיא, נאור יחיא, מי שהיה עד לא מזמן דובר מפלגת הליכוד וראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. הפרשן הפוליטי אלדד יניב התארח הערב (שני) בתוכניתם של בן כספית ופרופ' אריה אלדד ב-103FM ומתח ביקורת חריפה נגד המינוי: "זה מאבק מוסרי וצודק, היה מתנהל אותו מאבק בדיוק אם בוז'י היה ממנה את יאיר נתניהו להיות האחראי על הדיגיטל בבית הנשיא".

יניב הסביר כי "אין שום בעיה בדובר מקצועי שעובר מצד לצד, אבל לא כשהיית חלק ממערך הפצת השקרים של נתניהו בשנתיים האחרונות, והפצת שקרים על הפלאפון של בני גנץ שכביכול היו בו סרטים אירוטיים שלו והאיראנים סחטו אותו, על כך שאהוד ברק פדופיל, שהחבר של אהוד ברק מממן את המחאה, שאנשי המחאה מחרבנים בחצרות ומפיצים מחלות. אדם שהיה חלק מהמטה הזה של נתניהו והיה מעורב בדבר הזה, לא יכול להיות דובר של בית הנשיא, שאין דבר יותר ממלכתי ויותר מאחד ממנו".

בית הנשיא (צילום: פלאש 90)
בית הנשיא (צילום: פלאש 90)

עוד אמר, כי " נאור יחיא חתום על כל הודעות הליכוד, אדם שחתום על הודעות כאלה יכול להיות דובר הנשיא? אף אחד לא היה פוצה פה עם ברק סרי, הדובר של אריה דרעי, היה עובר להיות הדובר של יאיר לפיד. הוא איש מקצוע ומעולם לא היה מעורב בדברים כאלה, יש כלפיו הערכה מקצה לקצה, ולכן אין בעיה שאדם כזה יעבור צד, אבל לא שאתה טובע בתוך הרפש. השקרים וכל הדבר הנורא הזה שקרה בשנתיים האחרונות, אז אתה לא יכול להיות דובר בית הנשיא".

עוד הוסיף יניב, כי "אדם כמו נאור יחיא לא יכול להיות בתפקיד הזה. הוא חייב לעבור תיקון שלם, וכשיעבור תיקון שלם הוא יוכל לעשות את התפקיד. תיקון שלם משמעותו לשתף את הציבור במה שהוא עשה, במה הוא היה מעורב, להכות על חטא ולהתחיל פרק חדש".