גל החום הכבד השורר ברחבי הארץ צפוי להימשך גם בימים הקרובים. על פי תחזית השירות המטאורולוגי בבית דגן, היום (שלישי) יוסיף להיות חם מהרגיל בהרים ובפנים הארץ והביל לאורך מישור החוף.

מידות החום בתל אביב יגיעו ל־30 מעלות, בירושלים – 32, בלוד – 33, בחיפה – 28, בטבריה – 38, בבית שאן – 39, בצפת – 30, בבאר שבע – 37, במצפה רמון – 31 ובאילת – 42. גם מחר וביום חמישי ימשיך להיות חם מהרגיל וללא שינוי במזג האוויר.

משרד הבריאות קורא לציבור הרחב, ולאוכלוסיית הקשישים ולחולים במחלות כרוניות בפרט, להקפיד על הנהלים הבאים: להימנע ככל האפשר מחשיפה לחום ולשמש, להימנע ממאמץ גופני שאינו הכרחי, להקפיד לשתות מים ולהימצא ככל האפשר במקומות ממוזגים.

גם במד"א הזהירו מפני גל החום הכבד והתריעו מפני סכנות רבות, בהן התייבשות, מכת חום, תשישות ועילפון. "אנו מבקשים מהציבור להישמע להנחיות ולנקוט ביתר זהירות, על מנת לעבור את גל החום הכבד בשלום וללא נפגעים", ציין מנכ"ל מד"א אלי בין. במד"א המליצו, בין היתר, לוודא שלא נשארו ילדים ותינוקות ברכב סגור ולהקפיד על על לבוש בהיר, דק ומאוורר המאפשר לנדף את חום הגוף.

רשות שמורות הטבע והגנים הלאומיים הודיעה על איסור מוחלט להדליק אש בשמורות למעט במקומות המאושרים בתחומי החניונים המורשים, וזאת בשל התגברות סכנת השריפות בשטחים הפתוחים. רשות הטבע והגנים מבקשת מהציבור גם להימנע מיציאה לטיולים במסלולי הליכה בשטח הפתוח בימים אלו מחשש להתייבשות וסכנת חיים. ניתן לטייל באתרים שבהם משך הטיול קצר, המסלול מוצל וקיימים בהם מקומות להתרעננות ומי שתייה.

בשל התנאים תיתכן סגירת מסלולי טיול ואתרים. ניתן להתעדכן בפרטים על אודות מסלולים סגורים באתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים. למידע בנושא טיולים ניתן לפנות למוקד המידע של רט"ג בטלפון 3639*.

בחום הזה נותר רק לקנא בעובדים במפעל "גליל קירור" של החברה לפיתוח הגליל, שממשיכים לעבוד במקררי האיסום של פירות הקיץ בטמפרטורה של מינוס 18 מעלות, ואף צריכים ללבוש מעילים בתוך המקררים הענקיים.