איילת שליסל, המתגוררת במאחז אביתר, שוחחה הבוקר (שלישי) עם ינון מגל ויריב אופנהיימר ב-103FM על מתווה הפשרה שהושג אמש בנוגע למאחז, לפיו המשפחות המתגוררות בו יפונו אך תוקם בו ישיבת הסדר.

"אני מרוצה בסופו של דבר מהפשרה, אבל לא בלב שלם. היינו מ־00:00 בלילה עד 06:00 בבוקר בדיונים על הדבר הזה ולא היה פשוט לקבל את ההחלטה. היינו רוצים שלא רק שיסכימו שנגור שם, שממשלת ישראל תכריז אחרי רצח של יהודים 'אנחנו בעצמנו מקימים יישוב חדש'. אנחנו קיבלנו את ההסכם אבל להגיד שאני מאושרת? לא", פתחה שליסל את דבריה. 

"המתווה אומר, עוד לא אושר סופית וזו הסיבה שיש אלפי אנשים במקום ואנחנו קוראים לאלפי אנשים להגיע, זה אומר שכרגע המשפחות ירדו לתקופה קצרה, אחרי זה יהיה בסיס צבאי ולאחר מכן יבדקו, יעשו סקר אדמות, תקום ישיבה, והיישוב יוכל לחזור. הבתים לא נהרסים. הלוואי וביו"ש היינו יכולים להקים בתים כמו בכול מקום אחר בארץ, בצורה פשוטה שמגישים בקשה בעירייה ובונים. המצב הוא שזה לא קורה ככה".

לשאלתו של אופנהיימר, האם מותר לה להפר את החוק, השיבה שליסל: "אנחנו באנו לאביתר אחרי רצח של יהודי. בוא נסתכל סביבנו בשטח C, כמה מבנים לא חוקיים של ערבים יש?".