הרב חיים דרוקמן, ממנהיגי הציונות הדתית, ורבנים נוספים, קיימו היום (שלישי) פגישה בה דנו בהצעת הפשרה של המדינה בנוגע למאחז הבלתי חוקי אביתר.

גורמים ביישוב הבהירו בשיחה עם מעריב כי מה שחשוב להם הוא שכל הסכם שיעמוד בפני חתימה יובא רק לאחר שיקבל את הסכמת התושבים.  ביישוב הסבירו כי כל עוד לא נחתם הסכם רשמי עם המדינה, מבחינתם תפעול היישוב נמשך כרגיל.

הפגישה התקיימה לאחר שתושבי המאחז גילו כי המדינה לא ממהרת לחתום על הטיוטה, ובשביל ללחוץ על המדינה ופנו לרב דרוקמן. הם דנים בשאלה איך אפשר ללחוץ על הממשלה כדי שתחתום.

כזכור, תושבי אביתר אישרו אמש את המתווה עליו סיכמו יחד עם שר הביטחון בני גנץ ושרת הפנים איילת שקד ובברכתו של ראש הממשלה נפתלי בנט. ההסכם, שהובא על ידי ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, הרב אליקים לבנון ויו"ר תנועת נחלה צבי אלימלך שרבף, קובע מתווה להסדרת היישוב ולמניעת פינוי. עם זאת גורמים מדיניים מסרו הערב כי המתווה עדיין לא סגור וכי מחר יתקיימו דיונים נוספים.

במסגרת המתווה שאושר תושבי אביתר יעזבו את המקום עד לסוף השבוע. אך מכיוון שהוכח לדבריהם כי אביתר אינה יושבת על אדמות פרטיות ומדובר באדמה שניתן להסדירה, כל הבתים יישארו במקומם. כמו כן משרד הביטחון יקים בסיס לפלוגה במקום באופן מיידי, ובחודש אלול תוקם ישיבת הסדר חדשה בישוב אביתר.