ביצעתם השתלת שיניים ומשהו השתבש בדרך? יישור השיניים לא הביא את התוצאות המיוחלות? נגרמו לכם נזקים בלסת? ייתכן ונגרם לכם נזק משמעותי, המאפשר לכם לתבוע את המומחה שטיפל בכם. עו''ד דיקלה ואנונו מסבירה לנו מהי רשלנות רפואית בתחום בריאות השיניים, מהם הנזקים האפשריים, ומתי ניתן להגיש לתביעה.

עו''ד ואנונו עוסקת מזה למעלה מ-12 שנה בתיקי 'רשלנות רפואית', גם כאלה המוגדרים כמסובכים ומורכבים. במסגרת עיסוקה, מטפלת עו"ד ואנונו במגוון רחב של בעיות מתחומי הרפואה השונים כגון: כירורגיה, אורתופדיה, רפואת שיניים, לידה וטרום לידה ובתיקים מורכבים יותר כגון: איחור באבחון של מחלות קשות ועוד. לאחר שנים שבהן ייצגה ואנונו את הרופאים, בתי החולים, קופות החולים, והמרפאות הפרטיות, היא עברה לאחרונה לייצג את המטופלים. עובדה זו מעניקה לה כיום יתרון רב בייצוג הצד התובע, משום שכבר בשלב הראשוני היא מסוגלת לצפות את המהלכים ולהיערך אליהם.

לפניה ישירה אל עורכת דין דיקלה ואנונו, לחץ/י כאן

אילו נזקים עלולים להיגרם כתוצאה מרשלנות בטיפולי שיניים?
"בטיפולי שתלים יש מספר נזקים שעשויים להתרחש: השתלים יכולים להיכשל ולא להתאים למבנה הלסת. במקרים קיצוניים נוצרת פגיעה בעצב הלסת התחתונה או פגיעה בסינוסים, כאשר השתל חודר ללסת העליונה. והיו לי לא מעט מקרים מעין אלו, בהם טיפלתי והוכחתי את הנזק שנוצר".

"יש מקרים נוספים בהם נפגשתי, בהם רופא השיניים המליץ למטופלים לעקור שיניים בריאות על מנת לבצע תוכנית מקיפה של שתלים בכל הפה. מדובר ברשלנות רפואית לכל דבר, מכיוון שחל איסור לעקור שיניים בריאות. אם השיניים עדיין טובות, צריך להציע שיקום שמרני על ידי טיפולי שורש ולא לעקור".

"תיקים נוספים אותם ליוויתי הם של נזקים שהתרחשו בעקבות עקירה לא נכונה. כתוצאה מכך נוצר שבר בלסת. יש לציין שמדובר במקרה די נדיר".

"גם בתחום האורתודנטיה - יישורי שיניים, יש נזקים שעשויים להיגרם. לקוח שלי סבל ממחלת חניכיים ולמרות זאת עבר יישור שיניים. הרופא לא המליץ לו לפני התחלת התהליך לפנות למומחה חניכיים. התוצאה הייתה הרת אסון: היישור נכשל והוא חווה נסיגת חניכיים משמעותית, שהביאה לנשירת שיניים חמורה". 

עורכת הדין דיקלה ואנונו  (צילום: דניאל אוחנה )
עורכת הדין דיקלה ואנונו (צילום: דניאל אוחנה )

איך ניתן להוכיח ברפואת שיניים שאכן הייתה רשלנות?
"בתחילת תהליך התביעה אני מבקשת את התיק הרפואי. במידה וללקוח אין אותו, אני פונה לבית המשפט, מסבירה את השתלשלות העניינים ומבקשת מהשופט להורות לרופא השיניים להעביר אלי את התיק הרפואי. על התיק הזה עובר מומחה מטעמי, שמעיין בצילומים ובממצאים וקובע אם הייתה רשלנות".

"אם לדוגמה נרצה להוכיח שעקרו שיניים בריאות, מומחה מטעמי מעיין בצילומים ויודע מיד מה היה מצב השיניים לפני העקירה". 

טיפ לסיום
"לפני ביצוע שתלים, אני ממליצה לבקש הפנייה של צילום CT פה. זאת מכיוון שיש צורך לדעת באיזה גובה של הלסת להציב את השתל, בשביל שהוא לא יפגע בלסת. לעיתים קורה שבגלל חוסר מידע, הרופא לא יודע באיזה אורך של שתל לבחור והעצב ניזוק. הצילום אמנם עולה כסף, אך שווה את הביטחון".

עו"ד דיקלה ואנונו מתמחה בתיקי רשלנות רפואית, הסכמי מכר דירות, צוואות, נזיקין ותאונות דרכים. הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין LawGuide.

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.