הוועדה המסדרת תתכנס מחר לדון בין היתר בהחלטה להעביר את התיקון לחוק האזרחות לאישור ועדת החוץ והביטחון. זאת, לאחר שפורסם אתמול כי ההצבעה צפויה להידחות ליום שני הבא, בשל היעדר רוב בקואליציה. שכן, ביום שלישי הבא צפוי לפוג תוקפו של החוק הנוכחי, ואם לא יוארך - יתאפשר איחוד המשפחות בישראל, עד לאישורו מחדש.

בתוך כך, יו"ר הוועדה המסדרת ח"כ עידית סילמן ויו"ר סיעת הליכוד ח"כ יריב לוין קיימו היום (רביעי) מגעים בניסיון להגיע להסכמות לגבי הרכב הוועדות הקבועות בכנסת, בתמורה להסרת אלפי ההסתיגויות שסיעות האופוזיציה הגישו להצעת חוק שהממשלה מבקשת לאשר וכן לצמצום הפיליבסטר במליאה. 

כזכור, לפני יומיים הייתה צפוייה הוועדה לקיים הצבעה בנושא, אלא שסילמן הודיעה בפתחה כי תעלה את הנושא אם וכאשר תחליט, למורת רוחם של חברי האופוזיציה. בהמשך, היא התחייבה בפני חברי הוועדה שלא יהיה מחטף בהצבעה.

לצד זאת, יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו העביר אתמול ביקורת על הממשלה: "ההתנהלות של הקואליציה חושפת את האמת על הממשלה הזאת שהיא לא מסוגלת לשמור על ישראל כמדינה יהודית בגלל שהיא ממשלת שמאל שתלויה בגורמים אנטי ציוניים. הם זקוקים לקולות שלנו".

בהמשך התנה את העברת חוק האזרחות בתנאי שחוק יסוד ההגירה יקודם: "יש רוב לימין בהעברת חוק יסוד ההגירה. אם הקואליציה תסכים לקדם את חוק יסוד ההגירה שלנו אנו מוכנים להאריך בחודשיים את הוראת השעה בתנאי שנעביר באותו יום בקריאה טרומית את חוק יסוד ההגירה ונקים צוות שיחוקק את החוק תוך חודשיים".