קוריאה הצפונית התגאתה בשנה האחרונה שהיא הצליחה למנוע הידבקויות בנגיף הקורונה, אולם היום דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית כי השליט קים ג'ונג-און הדיח מספר בכירים שהיו אחראים לכשלים שגרמו ל"משבר גדול" במדינה.

בנאום בפני ישיבה מורחבת של הפוליטביורו של מפלגת הפועלים השלטת, האשים קים בכירים שלא מילאו אחרי החובות שלהם במסגרת הצעדים שננקטים כדי להילחם במגפת הקורונה. על פי הדיווח, מספר מחברי הפוליטביורו והוועד המנהל שלו, כמו גם בכירים במפלגת השלטון, הועברו מתפקידם, אולם לא נמסרה זהותם.

"מספר בכירים שהיו אחראים על סוגיות ממלכתיות חשובות התרשלו ביישום של החלטות חשובות של המפלגה בנקיטת צעדים ארגוניים, מוסדיים, חומריים, מדעיים וטכנולוגיים שקשורים למשבר הבריאות העולמי, ועל כן גרמו לאירוע גורלי שיצר משבר גדול בהבטחת הביטחון של המדינה ובטיחות העם ועורר השלכות חמורות", ציטטה הסוכנות את קים.

הדיווח לא ציין מה הייתה מהות האירוע שעליו דיבר הרודן, אולם החשש הוא שמדובר בהתפרצות נרחבת של המגפה במדינה המסוגרת שגם מתמודדת כעת עם משבר מזון קשה. "נראה שהתרחשה בעיה עצומה בקמפיין נגד המגפה בעירים שגובלות בסין", אמר צ'אונג סאונג-צ'אנג, מנהל המרכז למחקרי קוריאה הצפונית במכון סג'ונג, לסוכנות הידיעות הדרום קוריאנית.