מאז ראשית השנה, רשמה המשטרה ירידה של 11% בעבירות פשיעה חקלאית והצתות של ציוד חקלאי לרבות טרקטורים, משאיות, במסגרת ניסיונות לגביית פרוטקשן, במסווה של שירותי שמירה.

פרשת דמי חסות בדרום, קרדיט: דוברות המשטרה

יחד עם זאת, במשטרה עדים לכך שהתופעה ממשיכה להתנהל ובמשמר הגבול פועלים בנחישות לאיתור עברייני הפרוטקשן, תוך ביצוע פעולות יזומות בניסיון להתחקות אחר חשודים. למרות כל זאת, בעלי משקים וחקלאים בצפון ממשיכים לטעון כי מבחינתם תופעת דמי החסות היא נזק עצום לעסקיהם, שכן כל ציוד חקלאי שמוצת או נגנב, מעבר לזה שפוגע בעבודתם השוטפת, הוא מסב להם נזק כלכלי כבד. 

בעלי משקים הסבירו: "רבים נכנעים ללחצים שמופעלים עליהם ונאלצים לשלם פרוטקשן. מבחינתנו, כל עוד התופעה קיימת, המשטרה לא עושה מספיק, או לפחות רשויות האכיפה לא מבצעות את המוטל עליהן. לא יכול להיות מצב שבו במדינת ישראל, יטילו אזרחים, לכאורה ישראלים, אימה וטרור על בעלי עסקים, חקלאים, בעלי משקים. בצפון זה מתמקד בתוצרת החקלאית, בדרום באתרי הבניה, ובמרכז – בקרב בעלי עסקים. פשוט נולדו ארגוני פשיעה שעוסקים בתחום גביית דמי חסות במסווה של דמי שמירה, תופעה שצריך לעקור אותה מן השורש". 

גורמים במשטרה מציינים כי הפעילות המתבצעת היא אינטסניבית, וכראיה נרשמה ירידה משמעותית במספר העבירות בתחום האמור בעיקר. אולם יחד עם זאת, המשטרה ממשיכה לבצע פעילות למגר ככל שניתן את העבירות הללו.