ראש הממשלה נפתלי בנט נשא הערב (רביעי) דברים בטקס האזכרה הממלכתי לבנימין זאב הרצל שנערך בהר הרצל בירושלים. במהלך הדברים, התייחס בנט לממשלת האחדות ולשבועות הראשונים לתפקודה, וכינה אותה "ממשלת פסיפס יפהפיה". 

בפתח דבריו אמר בנט: "המדינה היהודית המשגשגת היא תלויה בנו, בכולנו, ביכולת של כולנו לשמור עליה, על ערכיה, על אופיה המיוחד, על שגשוגה הביטחוני המדיני והחברתי. יש לנו אחריות לבלום כל איום מבחוץ, לאחות כל סדק מבפנים, וחלילה לא לתת לחלום של הרצל להפוך לחלום באספמיה".

בנט הוסיף: "עדיין, עלינו לזכור שהתהליך הזה הוא לא בלתי הפיך. אסור לנו כהנהגה כחברה ומדינה לנוח על זרי הדפנה. מדינת ישראל, תמיד, תגן על עצמה, בעצמה, מפני כל איום חיצוני. ישראל לא תכבול את ידיה להבטיח את בטחוננו. אנחנו נפעל בתקיפות, ביצירתיות וברציפות מול איומים מתהווים מרחוק ומקרוב".

"איום פנימי שחווינו כולנו בשנים האחרונות וגם איתו צריך להתמודד הוא הקיטוב הפנימי, שהגיע לשיאו בתום סדרה בלתי נגמרת של מערכות בחירות", אמר. "זו ממשלת פסיפס יפהפיה, זו ממשלה שקמה מתוך אילוץ פוליטי, אבל כל יום שעובר מלמד אותי שזו ממשלה רצויה מלכתחילה. ממשלה עם מחלוקות ודיונים, שיודעת לא להסכים, אבל אנחנו למדים איך לנהל את חילוקי הדעת, בשקט, ברוגע, אנחנו לא רק מדברים אלא גם שומעים את הצד שמנגד".

מהליכוד נמסר בתגובה לדבריו של בנט: "כדאי שבנט יתעדכן על ההתחייבות שמסר ראש הממשלה בפועל יאיר לפיד למזכיר המדינה האמריקני בלינקן, לפיה ישראל מחוייבת ל״אין הפתעות״ מול ארה״ב - מדיניות שמשמעותה כבילת ידיה של ישראל מול ניסיונות איראן להתחמש בפצצות גרעין נגדנו".