חידוש מרעיש נולד בימים אלה ממש. במקום שתטלפנו לחנות המכולת השכונתית ותכתיבו בטלפון את מבוקשכם, נולד באחרונה רעיון מהפכני. אתם נכנסים לקבוצת וואטסאפ של המקום הרצוי שבו מצויים דוכני הפירות והירקות, בוחנים את התנובה הצבעונית והמפתה ואז בוחרים את המצרכים החביבים עליכם במהירות ובקלות ופשוט לוחצים על “שלח”, והירקן ישגר אליכם לינק לתשלום. אתם תחזירו לחיצה, והמשלוח בדרך. המהפכה הזו כבר החלה. היא רוחשת וקיימת. זה המבוא. זו רק ההתחלה. מלבד ממלכת הקניות העולמית, אנחנו בטוחים שתרבות הוואטסאפ תחדור לכל תחומי חיינו וגם לממלכת הרומנטיקה.

בקרוב כנראה כולנו נשוטט במרחבי הגלובוס באמצעות מחשב־העל שלנו, והוא יחבר אותנו עם בן או בת הזוג הרצוי לנו. ממלכת הרומנטיקה תשבור שיאים שלא ייאמנו. לא נצטרך כלל לטרוח ולארגן פגישה עם בן או בת זוג, שהרי כל מה שנבקש יעלה כחץ מקשת על פני המסך הוואטסאפי. ייתכן שגם ריחות ישוגרו באמצעותו. גם מישוש וחיבוק רומנטי. לא רק אלה, גם קורות החיים, הרהורים, מחשבות ותוכניות, כל עולמנו החומרי, הרוחני והתעשייתי - יעבור בתוך שנים אחדות לאותה ממלכה שתשעבד את כולנו להקשות וחיפושים.

כבר עתה אנחנו מתרפקים באהבה על ימים רחוקים שבהם חיזרנו אחרי בת או בן הזוג. היינו נפגשים, מתבוננים איש בפני רעהו, מלחשים זה לזה, מקרבים לעתים את שפתינו לנשיקה. ומה יהיה בקרוב על כל החלומות הוורודים הללו בעולם הוואטסאפי?

עולם ההקשות והמסכים הוא עולם ההווה והמחר. אוי לעידן המהפכני והחדשני הזה המתקרב אלינו בצעדים מאיימים. נכון, יש בינינו, בעיקר בקרב הצעירים, החומדים את עולם הלחצנים ואפליקציות המסרים, אבל הוותיקים יותר שלא התנסו בילדותם בעולם השיגורים לא יצליחו להסתגל לוואטסאפים.

אנחנו, בני הדור הישן, נילחם עד טיפת לחיצת המסך האחרונה על כך שהעולם הישן לא יעבור את החוויה של “עד היסוד נחריבה, מגב כפוף נפרוק העול, ומלב הוואטסאפ נמריא לחלל”.

אנחנו מתחננים: הרפו מעט מהחדשנות האוכלת כל חלקה טובה. התירו לנו לחיות את המגעים האישיים, השיח המקרב, מישוש וריח, גם בחנות המכולת השכונתית, ולא להתמכר ללחצנים תזזיתיים הנוטלים מאיתנו כל תחושה אישית מרנינת לב. נדמה לנו שקריאתנו זו תאבד בחלל המסרים המציף את כל עולמנו. אנחנו מקווים שהיא תשוגר באמצעות הוואטסאפ לכל בית ברחבי תבל ותעשה את המלאכה הרצויה.