בעיתוי מצמרר, בדיוק ביום שבו פרסם מבקר המדינה דוח המתאר את המחדל המתמשך של ממשלות ישראל בטיפול בנגע האלימות במשפחה – אישה נוספת נרצחה בישראל. לאורך השנים ידעו נבחרי הציבור מכל הקשת הפוליטית להבטיח הבטחות, להזיל דמעות ולעתים אף לאשר תוכניות. בשנת 2017 אישרה ממשלת ישראל תוכנית לאומית למאבק באלימות במשפחה, שמבוססת על מסקנותיה של ועדה בין־משרדית. השנים חלפו, וגם התוכנית הזו לא יושמה במלואה.  בפועל, המצב מאז רק הלך והחריף - ופתרון כולל והוליסטי עדיין אין. 

במהלך השנה האחרונה, שנת הקורונה, מצבן של כ־200 אלף נשים בישראל הסובלות מאלימות על שלל סוגיה, רק הלך והחריף. הסגרים כלאו רבות מהן בבית עם מי שמתעלל בהן. המתחים הכלכליים והנפשיים רק החריפו את המצב בבית.  לא ניתן לדבר על סדרי עדיפויות חדשים או על תוכנית ליציאת ישראל מהקורונה, מבלי לטפל פעם אחת ולתמיד בנגע האלימות במשפחה, שמופנית ברוב המוחלט של המקרים נגד נשים. 

שמענו לא מעט חברי כנסת, לעתים אף ראשי סיעות, שהבטיחו לפני הבחירות לתעדף את הנושא. אנחנו כאן כדי להמשיך לעקוב ולוודא שאולי הפעם מדובר ביותר מדיבורים בלבד. דבר אחד בטוח – אותן נשים, שהיו עד עכשיו שקופות בעיני המדינה, לא יכולות להמתין עוד. כל יום ללא פתרון למצוקתן הוא יום של סכנת מוות, לא פחות מכך.

הכותבת היא יו"ר נעמת