הבורסה מסיימת את המחצית הראשונה של 2021 בעליות שערים בכל ענפי המסחר. מדד ת"א 35, שהוא מדד המניות הגדולות, עלה ב־12.3% וגרר בעקבות כך את אפיקי ההשקעה הסולידיים, הצמודים לשערי המניות. על פי ההערכות קופות הגמל וקרנות ההשתלמות סיימו את המחצית הראשונה של 2021 בתשואות של יותר מ־7.5% - הגבוהות ביותר בעשור האחרון. גם אפיקי החיסכון ארוכי הטווח האחרים, ובהם פוליסות הביטוח וקרנות הפנסיה רשמו תשואות דומות.

אייל שני, מנהל ההשקעות הראשי של בית ההשקעות אפסילון, סבור כי שוק המניות בבורסה עדין אינו בועה, אם כי בהחלט התפתחו סקטורים "בועתיים" כפי שהגדיר זאת. לדבריו, "העליות מוסברות בעובדה כי יש חיסון נגד קורונה והכלכלות נפתחות שוב אחרי תקופה ארוכה של סגרים. לכך יש להוסיף סיוע ממשלתי רוחבי וחלוקת כסף לאזרחים ולחברות, כדי לצלוח את התקופה הקשה. כל אלה גררו עלייה בחיסכון הפרטי ובהכנסה הפנויה. הרווחיות גדלה גם בזכות השיפור בשוק הקמעונאות. העובדה שאזרחים לא טסו לחו"ל עודדה אותם לבזבז כסף על מחשבים, ריהוט, שיפוץ הבית והוצאה בסופרמרקטים".

עוד מסביר שני כי "המחירים בבורסה גבוהים אבל לא מנופחים. יש אומנם 'בועות' נקודתיות, אבל חברות עם תזרים חיובי נסחרות במכפילים גבוהים בגלל היעדר חלופות השקעה. העולם הפיננסי הופך להיות הרבה יותר סקטוריאלי. קשה להגיד שהבנקים הנסחרים מתחת להון העצמי או חברות הנדל"ן הם בועה. מאידך, מרבית חברות האנרגיה החלופית או החברות לניקוי פאנלים רובוטיים הנפיקו בשווי מטורף, והיום יש התכווצות של 50% במחירי מניותיהם". לדברי שני, "חברת הביטוח הווירטואלית לימונייד זינקה ב־50% וירדה חזרה, חלק ממניות חברות הקריפטו והמטבעות הדיגיטליים מנופחים וכך גם הספאקים. מדד חברות הספאק כבר ירד ב־30%".

בנוגע להחלטות הריבית בבנק ישראל, מדגיש שני כי "הריבית לא תעלה בזמן הקרוב אלא רק לקראת סוף 2022. אם בארה"ב לא מעלים את הריבית עם אינפלציה של 5% לשנה, אין סיכוי עם הנגיד הנוכחי בישראל שזה יקרה אצלנו". בהקשר זה, הוועדה המוניטרית בבנק ישראל תתכנס ביום שני כדי להחליט על גובה הריבית. על פי כל ההערכות הריבית תישאר ללא שינוי ותמשיך לעמוד על 0.1% לשנה.

הראיון המלא יפורסם מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"