חבר הכנסת משה גפני מיהדות התורה איים בפירוק גוש הימין היושב בימים אלה באופוזיציה, אם חוק איחוד המשפחות יעבור בהצבעה במליאת הכנסת בעזרת חברים מהליכוד, כך פורסם אתמול. בתוך כך נדחתה ליום שני ישיבת הוועדה המסדרת בעניין החוק שתוכננה להיום, בשל היעדר רוב בקואליציה. חבר הכנסת יעקב אשר (יהדות התורה) שוחח עם בן כספית וינון מגל ב-103FM על החוק השנוי במחלוקת והביע את דעתו על הדברים: "יש הרבה מאוד חוקים, בחלקם אנו תומכים ועדיין מצביעים נגד כי הכותרת הראשית אומרת שכל הצבעה שתעלה הממשלה, אנו כאופוזיציה מתנגדים אליה. לא נהיה אלה שנפיל את הליכוד מהשלטון". 

על הישיבה באופוזיציה, אמר: "מה שבנימין נתניהו לא יעשה זה לא יהיה טוב, הוא נמצא איתנו כל הזמן. האופוזיציה מתנהלת באופן מסודר מאוד, אם הקואליציה הייתה נראית ככה אולי היא הייתה טובה יותר. כרתנו ברית עם חלק גדול במדינת ישראל, שרוצה שנשמור על היהדות במדינה. ממשלה שמצליחה לעבור מוקשים קטנים בשבועיים הראשונים, הכל טוב ויפה, מכאבי הבטן שאני שומע מחבריי בתוך הממשלה הזאת אפשר להבין שזה לא יחזיק הרבה זמן".

על גפני שצוטט אומר שאם הליכוד יזייף בעניין חוק איחוד המשפחות הוא יפרוש מגוש הימין אמר ח"כ אשר: "אנחנו נמצאים עכשיו במבחן, יש הרבה מאוד חוקים שבחלקם אנחנו תומכים ואנחנו מצביעים נגד כי הכותרת הראשית אומרת שכל הצבעה שתביא הממשלה להצבעה אנחנו כאופוזיציה מתנגדים אליה. לדוגמה, מה שהיה בוועדת כספים אתמול, בסך הכל אחרי דיון לא ארוך במיוחד, אחרי שתיקנו דברים מאוד חשובים, בסופו של דבר הייתה הצבעה פה אחד ולא היו הסתייגויות. אם תתפרק האופוזיציה אומר גפני ובצדק אני לא אחכה שהיא תתפרק, אני אעזוב אם תתחילו לשחק משחקים".

הוא הוסיף כי "אנחנו אנשים עצמאיים, היינו לפעמים גם בודדים באופוזיציה, עם השקפת עולם. עד לפני כמה חודשים תמיד אמרתי אנחנו לא משנים את דעתו ועקרונותינו. היום אנחנו, המפלגות החרדיות, היחידות שלא שינו ולא משנים את האג'נדה שלהם בשביל שום דבר".

ח"כ אשר מתח ביקורת על הממשלה, וטען כי יו"ר רע"מ מנסור עבאס "מסתובב כמו הגביר בעיירה". עוד אמר, כי "יש לו קופה קטנה של חצי מיליארד, יש לו 50 מיליארד, הוא מחייך כל הזמן ונהנה שקוראים לו רה"מ בפועל. העיקר שהימין שולט, ראש ממשלה עם כיפה שולט, אתה מבין?".

חבר הכנסת ציין כי "שמנו את הז'יטונים שלנו עם הציבור הענק שעומד מאחורי המושג שנקרא הליכוד, הציבור המסורתי שרואה בחור ישיבה והוא בא ומברך אותו ומתברך ממנו ולא מסתכל עליו כמו זר וחייזר. את הציבור הזה אנחנו לא נעזוב, לא נהיה אלה שנפיל את הליכוד מהשלטון לעולם. כל עוד נתניהו יעמוד בראש הליכוד אתה יכול להמשיך להגיד שהז'יטונים על ביבי, אבל אנחנו כרתנו ברית עם חלק גדול במדינת ישראל שהוא החלק המסורתי שרוצה שנשמרו על היהדות של המדינה".

במענה לשאלה האם שימת כל הז'יטונים על הליכוד היא שגיאה השיב אשר: "גנץ עשה מהלך ועשה צד, חצה רוביקון. גנץ יש לו יכולת באמת להיות שקוף ותנועות גופו ופניו באמת מעידים על כך שהוא מרגיש פספוס לא קטן, בוגדנות לא רק על ידי הליכוד אלא על ידי אותם אנשים ששתו את דמו בקשית על ממשלת החילופים ועל החוק הנורווגי והיום יש לנו גדודים של עובדים זרים נורווגים בכנסת שלא מכירים אחד את השני. גנץ הוכיח וגם נתניהו הוכיח שבימים שהייתה לחימה הם ידעו לעבוד יחד".

על הסכם הפשרה לפינוי המאחז אביתר אמר אשר: "ראיתי את המכתב של שלום שלמה כשאני רואה את המילים בהקדם האפשרי כתובות ארבע פעמים אני יודע שזה לא הולך להיות. כשיש הסכם מוחלט כתוב ביום זה וזה יוכלו להיכנס כך וכך משפחות, ביום זה וזה יהיו כך וכך בחורים בישיבה. יש לי הרגשה שחיפשו לצאת מהעניין הזה כרגע וזה יחזור אליהם כנראה".

לסיום התייחס לממשלה החדשה ואמר: "ממשלה שמצליחה לעבור מוקשים קטנים בשבועיים הראשונים, שכולם עדיין חברים והכול טוב ויפה. כאבי הבטן שאני שומע מחבריי בתוך הממשלה הזאת, משמאל וכאלה שנשארו ימין אם יש כאלה בכלל, הרבה זמן זה לא יחזיק. הם הסתירו את דעותיהם, פתאום הם נקלעים למצב, שאני רואה איך מביאים אותם להצביע על דברים בניגוד למצפונם. מפלגות כמו מרצ והעבודה שעוד הייתה להם קצת אידאולוגיה, אני רואה את כאבי הלב שלהם. החגיגה תתחיל שם עוד מעט".