"ישר אתה קופץ!": צמד השדרנים מתוכנית הבוקר של 103FM, בן כספית וינון מגל, פצחו הבוקר (חמישי) בוויכוח קולני על עתיד המעונות של ראש הממשלה, נפתלי בנט, וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד. כספית טען שצריך לאבטח את הבתים של כולם, בהתאם לדרישות של גורמי הביטחון, בעוד מגל טען שאפשר להמציא גם ראש ממשלה שלישי כדי לשפץ לו את הבית, וגם את ביתו האישי, למרות שהוא בשכירות. 

כספית התחיל: "אני לא חושב שאם בנט יחליט לעבור לבלפור ורק בסופי השבוע להיות ברעננה, כמו שכל ראש ממשלה עושה, הולך הביתה בסוף השבוע, זה היה משנה משהו במחיר. בסוף, אין מה לעשות, צריך לקחת את הבית שלו ולמגן ולאבטח אותו".

על כך מגל השיב לו: "לא, הבית בקיסריה לא אובטח כמו שלצורך העניין, יאובטח ביתו של בנט אם הוא יישאר ברעננה". "ועוד איך", ענה לו כספית. "בוא, אל תדבר על הבית בקיסריה, כי אני מציע, כי הבית בקיסריה מילא אובטח, הושקעו בו מיליונים על גבי מיליונים בתיקונים, בשיפוצים, בהרחבות בנזילות".

"עזוב את התיקונים ושיפוצים עכשיו, מה הקשר? אני מדבר על ענייני אבטחה", ענה לו מגל. "בענייני אבטחה הבית בקיסריה מאובטח כמו מבצר, בדיוק כמו הבית ברעננה", השיב כספית. "לא, לא השקיעו 15-13 מיליון שקלים באבטחת הבית בקיסריה, התשובה היא לא, רחוק מזה, רחוק מאוד", ענה לו עמיתו. כספית נותר עיקש: "התשובה היא כן, והשקיעו כמה שצריך להשקיע בהתחשב במצב הבית, כמה הוא רחוק מבתים אחרים".

"נו באמת", השיב לו עורך וואלה! לשעבר. "בבית של גנץ החליפי, אז היה סיפור שמשקיעים שם איזה 7 מיליון, אז השקיעו 7 מיליון בבית של גנץ, עכשיו ישקיעו 15-13 מיליון בבית של בנט, ויש את הבית החליפי של לפיד שגם הוא צריך איזה 10 מיליון בשביל להכשיר אותו, כי בכל זאת גם הוא עם אאודי 8 וצריך שם מקום בחנייה. אז יופי, בוא נעשה גם ראש ממשלה שלישי ונשפץ גם את הבית שלו בשביל אבטחה. גם בבית שלי אני רוצה שיפוץ, למרות שהוא בהשכרה".

מפגינים מול ביתו של נפתלי בנט (צילום: ''חקירה עכשיו'')
מפגינים מול ביתו של נפתלי בנט (צילום: ''חקירה עכשיו'')

כספית לא נשאר חייב וענה לו: "מה שאמרת זה פייק, לצערי. השב"כ הוא זה שקובע כל בית איך יאובטח, מה צריך להתקין כדי לתת את חבילת האבטחה לראש הממשלה, לא בנט. אם אתה מנסה להגיד או לרמוז או להתקרב לתפיסה שבנט דורש שיממנו לו ב-13 מיליון אז לא, זה הדרישות של השב"כ. זה שאתה מתגולל על מוסד ראש הממשלה החליפי, שהומצא על ידי נתניהו, כדי שברוטציה עם גנץ הוא ימשיך להיקרא 'ראש הממשלה' במשפט, אז זה באמת שיא כל השיאים של הצביעות והגיחוך".

בנימין ושרה נתניהו  (צילום: מרק ישראל סלם)
בנימין ושרה נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם)

"אתה תדבר איתי על לפיד, ביום שמישהו יאשר לליהיא לפיד אאודי A8 משוריינת", המשיך העיתונאי. "באותו יום אני הולך להפגין שם, כי לגברת נתניהו יש. אין, מעולם לא היה, לא יהיה אשת ראש ממשלה שקיבלה את הדברים האלה, וילדי ראש ממשלה שקיבלו את הדברים האלה. אני בטוח במיליון אחוז שהתופעות שראינו במשרד ראש הממשלה עד היום של עשרות אם לא מאות מיליונים שנמצצו, לא יחזרו".

מגל התרעם בתגובה: "אין לך מילת ביקורת על זה שאני אומר לך שיעלה 15-13 מיליון שקלים לשפץ ולאבטח את הבית של בנט, וישר אתה קופץ. לא רמזתי כלום ואתה קופץ פה כנשוך נחש. מה קרה? מה אמרתי? מה קפצת? מה אתה כל כך דואג לשלומו, לביטחונו של בנט? כולה אמרתי שזה יעלה מיליונים לקופת המדינה, וגם לגנץ זה עלה מיליונים, וגם ללפיד זה יעלה. למה אתה כל כך נזעק להגן על בנט? מה קרה?".