1. רוב המהמרים הכבדים שהצליחו להגיע לגיל פנסיה ולא לקו בדום לב בגלל המתח שגרמו להם ההימורים, מכירים את גולדי "הגמבלר", מוותיקי המהמרים בעיר הזימה והפשע תל אביב סיטי.

גולדי ידוע גם בכינוי "השטן", אחרי שהימר כשהיה מסטול על המספר 666 בהימור שנקרא "123", שבו המהמר מנחש שלושה מספרים, ואם הוא פוגע הוא מרוויח פי 600 מסכום ההימור. ערב אחד, אחרי ששתה לא מעט, הגיע הגמבלר לתחנת הימורים בכיכר רבין, ושם 200 שקלים על המספר 666, שמזוהה עם כת השטן.

אחרי שהמספרים עלו בגורל, הוא הרוויח 120 אלף שקל, בוכטה ראויה שהביאה לו כבוד גדול בציבור המהמרים, כי רק מטורף שם סכום כזה על הימור שהסיכוי לזכייה בו הוא אחד לאלף.

ביום שלישי האחרון נראה גולדי הגמבלר יושב שפוף על הספסל הציבורי מול תחנת ההימורים ברחוב ויצמן. מי שהיה בקרבתו יכול היה לשמוע איך הוא מקלל ברצף את שחקני נבחרת צרפת וספרד בכדורגל, משחרר מדי פעם מפיו "טפו" גדול מלווה ביריקה על המדרכה ונותן מכות באגרופו על שולחן העץ הכבד שהציבה העירייה ברחוב.

אחד המהמרים הקבועים של התחנה ניסה להרגיע אותו, אבל גולדי הגמבלר נראה בקריז של מהמרים, שהוא קריז לא פחות חמור משל נרקומנים. "תראה", אמר לבן אדם שניסה להרגיעו, "הימרתי ביחס של אחד ל־100 על כל אחד ממשחקי היורו, שהמשחק יסתיים בתוצאה 3-3.

אף משחק לא הסתיים בתוצאה הזו, אז החלטתי לעבוד על עצמי ועל ההימורים. בשני המשחקים שהיו ביום שני, ספרד נגד קרואטיה וצרפת נגד שווייץ, שיניתי את ההימור ל־3-2. בשני המשחקים, בדקה ה־90 הייתה התוצאה 3-2 והייתי אמור לקחת בוכטה גדולה".

גולדי הרים את קולו לצעקה: "ואז, בתוספת הזמן הזבלים הקרואטים והשווייצרים השוו ל־3-3. אתה מבין? אם הייתי ממשיך להמר על 3-3, הייתי לוקח חבילת כסף ומגדיר את עצמי כגדול הגמבלרים של תל אביב סיטי".

כאן המקום לציין שהמנחוס שנפל בתקופה האחרונה על המהמר הקשיש נגע לא רק למשחקי הכדורגל. באחד הסיפורים שרצים לאחרונה על הוד מנחוסיותו, מדובר על משחק פוקר כבד שבו השתתף. המשחק התקיים בפנטהאוז מפואר שבו מתגורר ידיד שלו, איש עסקים כבד וחובב הימורים.

אותו איש עסקים נוהג במרצדס מפוארת, מחזיק יאכטה מפוארת ומחזיק כמה בלונדיניות מפוארות. אותו אדם, ששייך לצד הימני הקיצוני של המפה הפוליטית, מזמין מדי פעם את גולדי לגג ביתו למשחקי פוקר, מתוך תקווה שגולדי יפסיד והוא יוכל לצחוק עליו שהימניים דופקים את השמאלנים גם בקלפים.

רצה הגורל ובסיבוב האחרון של חלוקת הקלפים, לפני פיזור השולחן, קיבל גולדי (שהיה כבר מורווח חבילה של בערך 20 אלף שקלים) ארבעה קינגים. בעל הבית, ששיחק בהבעת פנים אומללה כאילו חרב עליו עולמו, שמע מגולדי את מה שכל כך ציפה לו - "אול אין".

כלומר, גולדי הימר על כל 20 אלף השקלים שלו. בעל הבית שילם והניח על השולחן בפוזה מלוכלכת של "אכלת אותה, יא מניאק" ארבעה אסים. עד ראייה אומר שגולדי ניגש למעקה של הגג בבניין ועשה תנועה של מי שעומד לקפוץ מהקומה ה־18 אל הרחוב.

גולדי לא קפץ, אבל מאותו יום אנשים מוכנים להישבע שהוא היה הולך ברחוב ומדבר עם עצמו. הוא התחיל לשתות ערק בצהרי היום ולקראת שקיעת השמש נראה כבר מתנדנד ולא יציב. גם בתחנות ההימורים שאותן הוא נוהג לפקוד הבחינו שהבן אדם מתחרפן.

כשמישהו היה פונה אליו בנימוס ושואל לשלומו, היה פותח עליו ג'ורה ברמות של חבר כנסת מהזן הנחות ביותר. המוכרת בסופרמרקט השכונתי נשבעה שקלטה את גולדי גונב בתקופה האחרונה מצרכים בסיסיים כמו גבינה צהובה, חלב ומשחת שיניים. מתוך כבוד אליו התביישה להזמין משטרה.

אחרי שעבר טיפול גמילה מהימורים, חזר גולדי לעצמו לתקופה קצרה. ואז, כששלח טופס בהגרלת 777 וזכה ב־70 אלף שקלים, הוא פרח כמו שושנה. הצבע חזר לו לפנים, והוא נשבע לכל מי שהיה מוכן לשמוע שמעכשיו הוא יהמר בקטנה, וכי יש לו שיטה שבעזרתה הוא בטוח שיצליח להכות את הטוטו והלוטו, ויקרע להם את הצורה כמו שהם קרעו לו.

2. בין זקני המהמרים רץ סיפור מדהים על גולדי הגמבלר. הסיפור עוסק בתחנת הימורים בפסז' בעיר. גולדי הימר בתחנה הזו בסכומים גבוהים ונאלץ למכור את דירת החדר שלו ברחוב סוקולוב כדי להחזיר חובות, אחרי שבריונים מטעם בעלי התחנה איימו על חייו.

כדי שלא יהיה ספק, אין לסיפור כל ביסוס עובדתי ברשומות, אבל יש שני עדים ששמעו את גולדי מאיים על בעל התחנה ש"יש אלוהים והוא ינקום בכם". כמה ימים אחרי השמעת האיום, ליתר דיוק ביום שישי לפנות בוקר, כאשר בעלי תחנת ההימורים ספרו את הפדיון היומי שהיה גבוה במיוחד בגלל הפרס הגדול של הטוטו, נכנסו שני רעולי פנים והעמידו את בעלי התחנה ליד הקיר.

הם אספו את המזומנים, הכניסו את השטרות לשני תיקים, וסיננו בקול מעוות שיחכו חצי שעה לפני שיזמינו משטרה, אחרת יעשו להם ביקור בית. כדי להוכיח שהם רציניים, אמרו את כתובות הבתים של בעלי התחנה. אחד מבעלי התחנה סיפר שאחד השודדים סינן לעברו, "יש לך ד"ש מאלוהים".

כמה שנים חלפו ואיש מהשודדים לא נתפס, גם לא הכסף כמובן. אחד מבעלי תחנת ההימורים ישב בפאב תל אביבי ידוע עם זוגתו ועוד זוג ידידים, בעוד גולדי הגמבלר ישב על הבר עם חבורת ממוסטלים. באיזה שלב שלח גולדי דרינק לבעל תחנת ההימורים ועם חיוך גדול זרק לו "יש לך ד"ש מאלוהים". בעל תחנת ההימורים ההמום אסף את אשתו ונעלם.

במהלך השנים עבר גולדי הגמבלר עליות וירידות, פתח וסגר עסקים, עבר לגור באילת, נדד לצפון, ניסה מזלו בהולנד, בגרמניה ובאנגליה. בכל המקומות האלו תמיד היו מי שהעידו שראו אותו יושב בתחנות הימורים, מהמר על מרוצי סוסים, מרוצי כלבים ועל כל מה שאפשר להמר עליו.

לזכותו של גולדי משויכים שני שיאים הקשורים בעולם ההימורים: הוא הימר על סוס בשם "גולדן רינג" רק בגלל שמו ביחס של 1:35. ברגע שהתחיל המרוץ הסוס נעצר על המסלול, הרים את זנבו והחל לחרבן. הוא לא הגיע לקו הסיום. במרוץ כלבים גולדי הימר על כלב מספר 6.

כשניתן האות ונפתח המרוץ, כלב מספר 6 החל מסתובב במעגלים וניסה לתפוס את הזנב של עצמו. גולדי כמובן הפסיד את כספו בשני ההימורים, אך הרוויח שני סיפורי סתלבט על עצמו. איזה מנחוס הוא.

בחזרה לעצם הימים האלו. ההחלטה של גולדי לשנות ברגע האחרון את ההימור על תוצאות 3-3 במשחקי היורו עברה מפה לאוזן כאש בשדה קוצים. היו כאלו שניפחו את סכומי ההימורים של גולדי, שהיו צנועים. לרב סרן שמועתי אין גבולות, וכך ביום שלישי בערב כבר ידעו לספר בתחנות ההימורים שגולדי הפסיד בגלל השינוי שעשה בתוצאות סכום של שש ספרות, ושהוא נשבע שיותר הוא לא מהמר בחיים שלו.

מן המפורסמות הוא שאסור להאמין לאף מילה של מהמר מכור. וכך, ביום שלישי בלילה, כשהפרס הראשון בהגרלת הלוטו היה 30 מיליון שקלים, נראה גולדי בתחנת הימורים נידחת בדרום תל אביב, עם שקית ניילון שממנה הצליח לגרד בכסף קטן כ־24 שקלים לטופס אחד. אחרי ששלח, ביקש בעיניים מושפלות מבעל התחנה "6 שקלים לאוטובוס". 

כל הדמויות בסיפור הן פרי דמיונו הקודח של הכותב