בחודש שעבר יצאתי לפגישה במרכז תל אביב. לאחר נסיעה מסכנת חיים, בעוד אופניים חשמליים, קטנועים ואופנועים עוקפים אותי מימין וחותכים לפני רכבי - אולי מתוך רצון בלתי מודע להתאבד תחת גלגלי מכוניתי - הגעתי ליעדי.

החניתי את הרכב בחניון ופסעתי לכיוון בניין המשרדים. גם כאן טרם יצאתי מכלל סכנה, כאשר אופניים חשמליים ורוכבי סקייטבורד טסו במהירות על המדרכה. 

בעוד אני נשמר לנפשי, הרגשתי לפתע את רגלי מחליקה על דבר מה. ואכן, מוקש נעל (כפי שאני מכנה אותו). צואת כלב, טרייה למדי, נמרחה על סוליית נעלי הימנית וחדרה ביסודיות לכל שקערורית וחריץ.

גל צחנה עלה מהנעל, התפשט באוויר וליווה אותי בהמשך דרכי. ניסיתי נואשות לחכך את הסוליה בחול, על הקרקע, על הדשא - ללא תוצאות. התוספת שתופסת הייתה שם כדי להישאר. 

הדבר הזכיר לי את משבר הסוסים הגדול בסוף המאה ה־19, כאשר סוסים שימשו מנועים למוניות וכרכרות בטרם תפסו המכוניות את מקומם.

הערים הגדולות בעולם טבעו בצואת סוסים. רק בלונדון היו אז יותר מ־50 אלף סוסים שהובילו אנשים במטרופולין הגדולה, לא כולל אלפי סוסים שהעבירו ציוד וסחורות ברחובות העיר.

כל סוס מפריש בממוצע 12־16 קילו צואה ביום. צאו וחשבו עד כמה הייתה עצומה כמות הצואה שהצטברה. בניו יורק הגיעה אוכלוסיית הסוסים בזמנו ל־100 אלף, והם היו אחראים על יותר ממיליון קילו צואה ביום. 

לשמחתנו, איננו צריכים להתמודד עם כמויות כאלה של צואת כלבים בערים הגדולות, ובכל זאת תל אביב מלאה בגללים, וחלק מבעלי הכלבים מחפפים ולא טורחים לאסוף את הפרשות כלביהם.

מדי חודש מגיע משקל צואת הכלבים שאינה נאספת על ידי הבעלים ממדרכות תל אביב ל־500 קילו. למרות זאת, רק עשרה דוחות נרשמים בממוצע מדי יום לבעלי הכלבים. בעיקר באזורים החומים (כן, חומים) - הצפון הישן, לב העיר ופלורנטין.

היחס בין מספר הכלבים לבני האדם בתל אביב הוא מהגבוהים בעולם. בממוצע אחד מעשרה תושבים חובק כלב. יש להגביר את האכיפה הגלויה והסמויה ואף להשתמש במצלמות על מנת לאתר את בעלי הכלבים שנרדמו על משמרתם.

שמעתי שעיריית תל אביב שוקלת שימוש בבדיקות דנ"א כדי לאתר את הכלבים שצואתם לא נאספה. היום אין בעיה לקחת דגימת דנ"א מכל כלב כאשר מוציאים לו רישיון.

הבדיקה תיעשה במימון הבעלים, תשויך לרישיון, וכאשר יימצאו גללים שלא נאספו, ניתן יהיה לבצע בדיקה בצואה, גם זאת במימון הבעלים. כך לא יוכלו הבעלים להתחמק מקנס גבוה וגם מתשלום נוסף עבור הבדיקה.

שאפו לעיריית תל אביב על המחשבה, ושאפו יותר גדול אם גם יוציאו אותה מן הכוח אל הפועל.