מותו הטראגי והפתאומי של מפקד חטיבת הנח"ל אל"מ שרון אסמן היכה היום (חמישי) בתדהמה את צה"ל, ורבים ספדו וסיפרו על קצין מוערך ומקצועי ביותר. לאחר מותו, פרסם הערב דובר צה"ל תיעוד מתוך דבריו של שרון אסמן ז"ל מערב מפקד בסימן מבצע "צוק איתן", שנערך בחודש מרץ האחרון בחטיבת הנח"ל. אסמן ז"ל היה במהלך המבצע ב-2014 מפקד גדוד בחטיבה, עליה נכנס לפקד רק השבוע, ואף נפצע במהלכך ימי המבצע וחזר לפקד על חייליו.  

"אתה לא יכול לנצח קרבות בלי שיש יוזמה", נשמע אל"מ שרון אסמן אומר בתיעוד שפרסם צה"ל, בהתייחסו למבצע "צוק איתן". "פה זה בא לידי ביטוי ברוב הרמות, ברוב הזמן, כשאנשים היה ברור להם מה הגבולות גזרה, מה היא המשימה. הם יצאו וכבשו עוד מבנים, הדבקות במשימה. כי באמת גדוד הוא באמת אחת המסגרות הכי עוצמתיות שקיימות בצבא הגנה לישראל. ואין שום דבר שאנחנו צריכים ברמה המומנה, אין דבר שיודע לעצור אותנו מלהגיע לכל משימה", אמר אל"מ אסמן.  

אל"מ שרון אסמן ז"ל בטקס חילופי מפקד חטיבת הנח"ל (צילום: דובר צה"ל)

באוגוסט 2012 הוא הועלה לדרגת סא"ל ומונה לראש ענף חי"ר במרכז לאימונים באש במל"י ושימש בתפקיד עד 2013. אז, הוא סגר מעגל ראשון, כאשר מונה למפקד גדוד 931, שם החל את דרכו כלוחם. הוא פיקד על הגדוד בצפון רצועת עזה במהלך מבצע "צוק איתן" בקיץ 2014 והיה מראשוני המפקדים שחצו לתוך שטח עזה עם תחילת המבצע הקרקעי. כאמור, הוא נפצע במהלך המבצע וחזר לפקד על הגדוד. בשנת 2015, עם סיום תפקידו, הוא מונה לקצין האג"ם של אוגדת עזה.