ארגון הבריאות העולמי הזהיר אתמול מפני גל התפרצות חדש של מגיפת הקורונה באירופה. זאת בשל עלייה במספר המקרים אחרי יותר מחודשיים של ירידה הדרגתית במספר הנשאים.

על פי הנס קלוגה, האחראי על אירופה מטעם סוכנות האו"ם, בשבוע שעבר נרשמה עלייה של 10% במספר המקרים החדשים, וזאת אחרי עשרה שבועות של ירידה. הוא ציין כי ההקלות בהגבלות, לצד ההתקהלויות הנרחבות וחידוש התיירות והתנועה בין המדינות, תרמו לשינוי המגמה.

"העלייה מתרחשת בהקשר של מצב שמתפתח במהירות. ישנו זן דלתא המדאיג, ועל אף מאמצים אדירים מצד מדינות חברות - יש באזור עדיין מיליוני בני אדם שאינם מחוסנים", אמר קלוגה. "יהיה גל חדש באזור האירופי, אלא אם נשמור על משמעת".

בינתיים, רוסיה ממשיכה להתמודד עם גל תחלואה קשה. רשויות הבריאות דיווחו אתמול על שיא יומי חדש של 672 מתים. בנוסף נמנו 23,543 מקרים חדשים, הנתון הגבוה ביותר מאז 17 בינואר, כאשר כ־7,600 מהמקרים נרשמו במוסקבה. מספר החולים הפעילים עומד על כ־385 אלף, המספר הגבוה ביותר מאז 17 בפברואר.

החל מאתמול, תושבי מוסקבה יכולים לקבל זריקה נוספת של חיסון נגד הקורונה. "בבקשה, אל תחמיצו את ההזדמנות הזו לקבל הגנה נוספת מפני הנגיף", קרא ראש העיר סרגיי סוביאנין. "זה חשוב מאוד לנוכח ההתפשטות של זן דלתא התוקפני".