האפידמיולוג ויו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור לשעבר, פרופסור חגי לוין, התייחס הבוקר (שישי) לעלייה המתמשכת בכמות הנדבקים בקורונה. בריאיון לתוכניתו של ניסים משעל ברדיו 103FM אמר כי הזינוק במספר המאומתים היומי הינו תרחיש צפוי: "אני חושב שההתפתחות הזאת הייתה צפויה. אנחנו בעיצומה של מגפה עולמית וכל הדיבורים שהקורונה מאחורינו היו פוליטיים ולא מבוססים על עובדות מדעיות". 

לדבריו של הרופא הבכיר, לא ניתן לערוך השוואה בין האירוע הנוכחי לבין ההתפרצויות הקודמות שאירעו בישראל. פרופסור לוין הסביר כי כיוון שרוב האוכלוסייה בישראל מחוסנת, לא צפויה להירשם תחלואה שתאיים על בריאות הציבור: "סביר שנראה בשבועות ובחודשים הקרובים עלייה במספר החולים והמאומתים, אבל לא עליה שמסכנת את בריאות הציבור בישראל במידה קיומית". 

עוד התייחס פרופסור לוין לנתון לפיו כמעט מחצית מהנדבקים בימים האחרונים הינם מחוסנים: "החיסון איננו יעיל ב-100 אחוז", קבע. עוד ציין כי "באופן מתמטי ברור, ברגע שרוב המבוגרים מחוסנים, אז גם רוב החולים שנראה יהיו מחוסנים. צריך לחשב בצורה אפידמיולוגית מדויקת את השיעורים, וכשעושים את זה רואים שהחיסון בישראל ובמדינות אחרות עדיין מגן בצורה טובה". 

האפידמיולוג הבכיר אמר כי בשלב זה לא קיימת עדות לכך שהחסינות של הציבור בישראל ירדה. יחד עם זאת הוא לא שלל אפשרות שבעתיד החיסון יהיה פחות יעל במלחמתו מול הנגיף: "ייתכן שנראה עם הזמן וריאנטים חדשים שמאתגרים את החיסון או דעיכה של החיסוניות לאורך ציר הזמן".

באשר להחזרת התו הירוק בימים הקרובים, אמר פרופסור לוין כי במצב הקיים הוא לא רואה בכך הצדקה. לדבריו, יש להתייחס לעלייה בתחלואה ולא בעלייה במספר המאומתים. עוד הוסיף כי לא בטוח שכרגע קיומו של תו ירוק הינו דבר ישים בישראל: "אנחנו לא רוצים תו שהוא אות מתה. האם זה באמת משהו נכון ומוצדק שיציל חיים? קשה לי לראות כרגע את ההצדקה לכך".