ספינה משא, שבעבר הייתה בבעלות ישראלית, עלתה היום (שבת) באש בצפון האוקיינוס ההודי לאחר ש"נשק בלתי ידוע" פגע בה, זאת לאחר שעגנה בנמל ג'דה שבסעודיה והייתה בדרכה לכיוון חופי איחוד האמירויות, כך דווח באתר החדשות הלבנוני "אלמיאדין", המקורב לארגון הטרור חיזבאללה.

מדובר בספינת משא בשם SCAV TYNDALL, שכיום לא נמצאת, כאמור, בבעלות ישראלית. היא שטה תחת דגל ליבריה, ושייכת לחברת אחזקות בשם ZODIAC MARITIME.  כמו כן, למרות הפגיעה, לא אירע לאונייה נזק משמעותי, היא המשיכה בדרכה ועגנה בדובאי.

בנוסף, טרם ברור מי תקף את הספינה, וגורמים רשמיים לא לקחו אחריות על האירוע. האונייה שהותקפה באוקיינוס ההודי כנראה גם הפעם. נתיב השיט ככל הידוע כרגע לא קשור לישראל ואין עליה אזרחים ישראלים.

זו הפעם השלישית בה מדווח על פגיעה בספינת משא הקשורה לישראל, אם כי הפעם החבלה בספינה עצמה אירעה כאשר הייתה כבר בשליטת גורמים שאינם ישראלים.

בפעמיים הקודמות אלו היו ספינות משא בבעלות איש העסקים רמי אונגר. בשתי הפעמים הללו ההערכה בישראל היתה כי מדובר בפעולה איראנית כתגמול לפעולות ישראליות נגד איראן. אמצעי התקשורת האיראניים הסתפקו בציטוט אלמיאדין ו"התקשורת הישראלית".

עוד נרמז בדיווח כי ייתכן והתקיפה מתקשרת לניסיון חבלה ישראלי שסוכל באחד הבניינים של הסוכנות האיראנית לאנרגיה אטומית בעיר קראג' הסמוכה לטהרן.

כזכור, בשנתיים האחרונות מיוחסות לישראל עשרות פעולות כנגד אוניות איראניות, האחרונה שבהן הייתה תקיפת ספינת הביון האיראנית Saviz של משמרות המהפכה האיראניים בים האדום.

הפעולות הללו נשמרו בשקט מוחלט עד השנה הנוכחית, ונראה היה שלכל הצדדים היה אינטרס לשמור על עמימות בנושא זה. לאחר פרסום בחודש מרץ בוול סטריט ג'ורנל שחשף טפח מהפעילות הישראלית, נראה שהזירה הימית התחממה והאירנים פגעו פעמיים בספינות זרות שנמצאות בבעלות של אנשי עסקים ישראלים.