ח"כ ישראל כ"ץ התייחס הערב (שבת) בראיון לפגוש את העיתונות בחדשות 12 לכישלונו של בנימין נתניהו להרכיב ממשלה ואמר כי כי לדעתו הוא היה "מצליח בוודאות" להרכיב ממשלה, אם נתניהו היה מקשיב בעצתו להעמידו להיות ראש ממשלה במקומו. 

שר האוצר לשעבר אמר כי הציע לנתניהו לתת למרכז הליכוד לבחור במועמד אחר מתוך המפלגה להרכיב ממשלה והוסיף כי "האמנתי שאני אבחר". כ"ץ המשיך ואמר כי "אני יודע בוודאות שהייתי מצליח להרכיב ממשלה, אפילו די רחבה. אחרי שנה, אחרי שתהיה ממשלת חירום". 



לפי התרחיש שכ"ץ תיאר, "נתניהו היה יכול לחזור לאחר שנה". כ"ץ הוסיף כי "אני חושב שאני צדקתי בדבר ההוא וחבל אולי שזה לא קרה. אבל נתניהו החליט שהוא ימשיך להיות ראש האופוזיציה ואנחנו מכבדים את זה".

השר לשעבר הוסיף הסביר את הנימוקים לעמדו: "ברגעים מסוימים צריך לעשות ניתוח ריאלי. אני חשבתי שכל ההצעות למפלגות הקטנות לא יניבו ממשלה, אז לכן אמרתי לו שעדיף לתת למישהו מהליכוד - זה גם יותר נכון וגם עם סיכוי יותר גבוה".

כ"ץ נימק את תוכניות האופוזיציה להמשך כהונת ממשלת בנט-לפיד: "אנחנו כרגע נערכים להחליף את הממשלה בכנסת הקיימת, לא בבחירות. זה יקרה כתוצאה מזה שהם יגיעו למבוי סתום. לצערי אין לראש הממשלה בנט אין את מוטת השליטה שצריך ראש הממשלה בכלכלה, בביטחון, בחינוך ובבריאות כדי לנווט". לדבריו, ברגע שזה יקרוס הם כולם ירצו לבוא לליכוד ושהליכוד יוביל כדי למנוע בחירות.