משרד הבריאות עדכן הבוקר (ראשון) כי במהלך היממה אמש אובחנו 185 בני אדם כמאומתים לקורונה, מתוך 25,961 בדיקות. אחוז הבדיקות החיוביות עמד על 0.7%.

המשמעות היא שאמנם מדובר בירידה במספר המאומתים היומי, אך זו נובעת מהעובדה שבשבת מתבצעות פחות בדיקות, ואחוז הבדיקות החיוביות לא צנח ואף טיפס במקצת. ממוצע המאומתים השבועי עומד על 231, הגבוה ביותר מאז תחילת חודש אפריל. בסך הכל ישנם 2,460 חולי קורונה פעילים בישראל, בהם 34 במצב קשה.

במספר יישובים בארץ חלה החמרה בתחלואה המתבטאת בשינוי הצבע של היישוב לפי מדרג הרמזור. פתח תקווה הפכה מצהובה לכתומה וכך גם מעלה אדומים. פרדסיה, בית יצחק ומספר רובעים בתל אביב הפכו מירוקים לצהובים. מנגד, בכפר סבא חל שיפור והיא הפכה מאדומה לכתומה.

בתוך כך, שוחח הבוקר ראש מועצת בנימינה-גבעת עדה, איתי ויסברג, שהתמודד עם התפרצות תחלואה ביישוב ואף נדבק בנגיף בעצמו, עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM.

"התחסנתי, נדבקתי, הבראתי ואני ממתין לסיים את הזמן בבידוד. אסביר את זה כך, אנחנו חטפנו את המכה הראשונה, אני רואה שהיא פגעה בעוד מקומות עכשיו, אבל אני חושב שבתחקור לאחור הגבנו נכון וזה מה שגרם לנו שבועיים וחצי אחרי להגיד שאנחנו הולכים להיות ירוקים תוך יומיים. כרגע אנחנו כתומים, מפלרטטים עם הצהוב ועוד מעט נהיה ירוקים כי המספרים מתרסקים למטה", אמר ויסברג.

כשנשאל איך הוא  מתייחס לאמירות על התושבים בבנימינה-גבעת עדה שלכאורה הביאו את גל התחלואה על עצמם בגלל הסירוב להתחסן, השיב: "כרגיל, איפה שאפשר להתלבש על קבוצת אוכלוסייה ולהאשים אותה – עושים את זה. זה ממש לא מדויק, גם האירוע שחדר פה ייחסו למישהו שהגיע מחו"ל ולא שמר על ההנחיות. אני נבדקתי אחרי שמישהי שקרובה אליי בעבודה נדבקה, הלכתי לעשות למחרת בדיקת קורונה ויצאתי שלילי. שבוע לאחר מכן פתאום הפכתי חיובי ולא נחשפתי בדרך לנוספים. אני אולי דוגמה שאתה מקבל את הסימפטומים או מאומת בבדיקה בדיליי של כמה ימים".