שרת הפנים, איילת שקד הודיעה היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה כי ההצבעה על חוק האזרחות תעלה מחר בכנסת. עוד ציינה השרה כי ״חוק האזרחות יעלה מחר כלשונו, הוראת השעה פוקעת בשלישי ולכן זה צריך לעלות מחר". 

במקביל, טרם הושגה פשרה בין סיעות מרצ ורע"ם המתנגדות להעברת החוק, לבין שאר מפלגות הקואליציה. במצב זה, החוק לא יוכל לעבור ללא תמיכה מן האופוזיציה, בין אם באמצעות הצבעה בעדו או הימנעות. שקד התייחסה גם לכך ואמרה: "גם ראשי האופוזיציה ראו את חוות הדעת של השב״כ לפני פחות מחודש והבינו על סמך חוות הדעת הזו שהחוק חייב לעבור. אני לא מאמינה שהם ישנו את דעתם״. 

בשבוע שעבר נפגשה השרה שקד עם יו"ר רע"ם, חבר הכנסת מנסור עבאס, על מנת להגיע עמו לפשרה שתאפשר את העברת החוק ללא הישענות על האופוזיציה. בין שני הצדדים הדעות היו חלוקות, כאשר דרישתה של שרת הפנים הייתה שהתיקון לחוק ייוותר ללא אף שינוי. לעומת זאת, עבאס דרש כי יוכנסו שינויים אשר יכילו פתרונות הומניים. הפגישה הסתיימה ללא הסכמות. 

מוקדם יותר הבוקר, אמר חבר הכנסת יאיר גולן (מרצ) בריאיון לינון מגל ובן כספית כי לדעתו מדובר בחוק מיותר, אולם אמר כי מפלגתו צריכה לתמוך בו על מנת למנוע את המשבר בקואליציה: "החוק הזה לא טוב, אבל חשבתי שעל העסק הזה לא נכון ליצור משבר קואליציוני ושנכון להעביר את החוק כדי להמשיך הלאה". עוד אמר ח"כ גולן: "ציפיתי שתהיה התייחסות סבלנית גם מהצד השני. אני מתפלא על אנשי הימין שנחרדים ממתן אזרחות לכמות מצומצמת של פלסטינים, אך מוכנים לספח מיליוני פלסטינים לתוכנו".