המשורר דניאל עוז, בנו של הסופר המנוח עמוס עוז, התראיין היום (ראשון) בפעם הראשונה מאז צאת ספרה של אחותו, גליה עוז, "דבר שמתחפש לאהבה", בו האשימה את אביהם המפורסם בהתעללות כלפיה. בראיון, אותו העניק לתחנת הרדיו "כאן תרבות", תקף דניאל את גליה בחריפות.

"החיים שלי מאוד קשים בחודשים האחרונים ואני מבין שאני צריך להתחיל להגן עלי ועל המשפחה שלי. המשך יבוא. זה לא דבר שיכול לעבור בשתיקה", אמר עוז, וכשנשאל מדוע שתק בחודשים שעברו מאז פרסום הספר של גליה, השיב: "הסיבה העיקרית היא שזה כואב, זה כאב אימים, אנחנו על הקרשים. גליה הזכירה בספר שלה גסלייטינג, אבל מה שהיא עשתה כאן זה פצצת אטום של גסלייטינג. היא גייסה את כל המדינה למחוק את כל מה שאנחנו יודעים על האינטימיות שלנו, על המשפחה, על הזוגיות של אמא שלי, ולהגיד לנו 'אתם הוזים, אתם משקרים', לשכתב את זה באמת חדשה. מבחינה נפשית מאוד קשה להיות במצב הזה. היה לי חודש בלי שינה, מאמצע פברואר עד אמצע מר".

דניאל עוז (צילום: גדי דגון)
דניאל עוז (צילום: גדי דגון)

"אני יודע שלגליה כואב והיא חשה מצוקה, על זה אין שאלה. אבל את ההודעה הזו לתקשורת ביום הראשון לצאת הספר שלחנו בתגובה לפרסומים העיתונאיים, משום שעיתונאים לא הפסיקו להציק לנו טלפונית והיינו צריכים לתת משהו, אני עדיין לא קראתי באותה נקודת זמן את הספר. איש מאיתנו לא קרא אז את הספר. היא הייתה תגובה תמימה כי לא הבנתי את גודל המכה שניחתה עלינו. גליה ניתקה איתנו קשר לפני שנים. היא לא מדברת עם איש מאיתנו. אנחנו מחוקים בשבילה כבר הרבה שנים. הניתוק שלה מאיתנו היה בריוני ממש", המשיך עוז.

"החיים הם לא כשהיו לאף אחד מאיתנו. אנחנו לא כותבים, לא יכולים להתרכז במשהו אחר. אמא שלי, אלמנה בת 82, הייתה צריכה לצאת לציבור לשכנע אותו שהיא לא הייתה אישה מוכה. זה ממש נורא. אני הייתי יותר קרוב לסצנה הזו מגליה, זה היה שני מטר מולי, מה שהיא מתארת פשוט לא נכון. כל התיאור מופרך. הייתה מריבה בין ההורים, מפאת צנעתה של אמי אני לא רוצה לתאר אותה, כי יש גבול לחשיפה, אבל התיאור של גליה מופרך בעליל וגזירת המסקנה שלה שאמא הייתה אישה מוכה - אני לא יודע איך לתאר את זה, זה היה מצחיק אם זה לא היה מזוויע. אני מדמם יום יום, זה לא יוצא מהמחשבות. אם לא אפעל - אני לא אחיה, אני אדמם למוות", סיים עוז את דבריו.