איתמר שי ונגב לופטוס, שני פעוטות המטופלים במעון של עמותת צ'יימס באשקלון ובמודיעין, ארגון ללא מטרות רווח שפועל למען איכות חייהם של אנשים עם מוגבלות ובני משפחותיהם, משתתפים בקמפיין רשת של מוצרי התינוקות שילב, המקדמת בשיתוף חברת דיסני קולקציית בגדים שיוצאת בימים אלה.

לדברי חן, אביו של איתמר, "שיחקנו בגן ציבורי כשילדה אחת ניגשה אליו, קראה לאמא שלה ושאלה 'למה יש לו משהו על הרגל?' עניתי 'יש לו סי־פי, ואז היא אמרה 'בואי נלך מפה, יכול להיות שהוא מידבק'. בלעתי את הרוק. למה יש כאלה שחושבים שאיתמר שלי, שהוא הכי חמוד בעולם, מידבק בגלל שיש לו מוגבלות? פניתי לכמה גורמים לראות איך אני מקדם את זה שאיתמר שווה לכולם, וסיפרו לי על האודישנים לקמפיין של שילב. עבורי, זו דרך להראות לעולם 'תראו, הילד שלי כמו הילד שלכם'".

קמפיין שילב בכיכובם של פעוטות עם מוגבלות (צילום: יחצ שילב)
קמפיין שילב בכיכובם של פעוטות עם מוגבלות (צילום: יחצ שילב)

נגב לופטוס הוא היחיד בארץ ואחד מ־92 האנשים בעולם החיים עם התסמונת הנדירה Hao Fountain Syndrome, הגורמת לילדים להתפתח לאט מהרגיל. רק עכשיו נגב מתחיל ללכת עם הליכון, ואנו לא יודעים אם הוא ילך או ידבר בכלל", סיפרה אמו, גל, לאנשי אתר החדשות "שווים", שעוסק בנושאים הקשורים לאנשים בעלי מוגבלויות . "ידידה תייגה אותי בפוסט של סוכנות שמחפשים אנשים עם מוגבלות וניגשתי לכל התהליכים. "עבורי, זו גאווה שבני חלק מהקמפיין של שילב".

משילב נמסר כי היא "רואה באיתמר ונגב ילדים כמו כולם, שנולדו לאהוב, לשמוח, לצחוק. כל אחד מהם מיוחד בדרכו ומייצג בגאווה את ילדי ישראל".

ג'ורג' צימרמן, מנכ"ל עמותת צ'יימס ישראל, סיכם: "לראות את הקטנטנים שלנו על שלטי החוצות ובמדיות החברתיות בכל מקום זה עוד ניצחון קטן־ענק. סוגיית השילוב של אנשים עם מוגבלות, וילדים בפרט, מעסיקה אותנו מדי יום בשש מעונות היום שאנחנו מפעילים ברחבי הארץ, שם המטפלות והמטפלים המקצועיים שלנו מפזרים אהבה ומלמדים שכולם שונים אבל שווים. תודה לרשת שילב שסייעה לנו לצעוק את המובן מאליו ושיתפה את איתמר ונגב כחלק בלתי נפרד מהילדים האחרים ולא מתוך ניסיון לחפש כותרות".