פרופ' יורם לס, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, שהתפרסם במיוחד במהלך תקופת הקורונה כשהביע דעתו השנויה במחלוקת על הנגיף, שוחח עם בן כספית ואריה אלדד היום (שני) ב-103FM על החששות מפני חדירת הזן ההודי לישראל והתפרצות מחודשת של הנגיף.

הוא הרגיע מפני הבהלה המחודשת לאור העלייה בתחלואה, בדרכו הייחודית: "דרכם של נגיפים היא לעבור את כל המחסומים. סגרים, בידודים וסגירת נתב"ג הם קשקוש. אחרי שנה וחצי אף אחד לא יודה בטעות, אבל יש נגיפים בכל מקום וזאת עובדה, זה לא נתון לוויכוח. זן הדלתא מזמן עבר את נתב"ג ומסתובב בכל הארץ, ועדיין בשדה התעופה מנסים לעצור אותו. זה קשקוש".

פרופ' לס קבע כי הסיבה לתבהלה הכללית היא העלייה בכמות הבדיקות – ולא בהכרח בכמות הנדבקים: "בישראל נדבקו כבר מיליוני ישראלים בנגיף קורונה, ולא 800 אלף כמו שהמספר הרשמי טוען. רבים מהאנשים שנדבקו לא יודעים בכלל, מפני שלא בדקו אותם".

כעת יש מגפה של בדיקות – כיום עושים בישראל פי שלוש יותר בדיקות מאשר בתחילת יוני, וזה אומר שמוצאים יותר נדבקים. גם אם עכשיו יגדילו את כמות הבדיקות ל-100 אלף ביום, ימצאו עוד יותר נדבקים", הבהיר.

לצד זאת, לס שיבח את יעילות החיסונים נגד הקורונה וקבע כי הקורונה היא מחלה של זקנים: "אין דבר בעולם הרפואי שמאריך את תוחלת החיים יותר מחיסונים, כלפי כל הנגיפים. אוכלוסיית הסיכון אכן חייבת להתחסן, וגם אני בעצמי מתחסן כל חורף לשפעת, ובחורף הזה התחסנתי גם לקורונה".

"לגבי חיסון צעירים ובני נוער, אני משאיר להם את ההחלטה. האם אתם התחסנתם נגד שיתוק ילדים בזמן האחרון? לא, כי שיתוק ילדים זו מחלה של ילדים. קורונה זאת מחלה של זקנים! 50% מ-6,500 המתים מקורונה שהנתונים מדברים עליהם בישראל, היו בעשור התשיעי לחייהם", אמר בסוף דבריו.