"לא הסכמנו לחוק, אבל הצבענו בעד": הכנסת ידעה אמש לילה סוער, כשרבים מחבריה נותרו במשכן עמוק אל תוך הלילה כדי להצביע על חוק האזרחות, שלא עבר. העובדה שהחוק נפל, על אף ההתפשרויות הרבות של יוזמיו בקואליציה, מראה על קושי אמיתי בניהול הממשלה. אחת מהמפלגות שהתנגדה לחוק, אך הצביעה לו במסגרת המשמעת הקואליציונית, היא מרצ, ועל כך שוחח הבוקר (שלישי) ח"כ מוסי רז עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM: "אם מרצ לא הייתה מצביעה נגד, הממשלה הייתה נופלת".

"תראה, יש לי גם קצת קושי אבל ברור לי שבסופו של דבר אנחנו השגנו הערב 2 מטרות, לאחר שהשגנו בשבועות האחרונים מטרות אחרות. האחת, החוק נפל. אמרתי שאם החוק יעבור זה מבוכה גדולה לאופוזיציה. שמעתי את קטי שטרית מתפתלת, פשוט היה מגוחך. החוק לא טוב והחוק נפל, הממשלה ניצלה", אמר עוד.

"אם מרצ הייתה מצביעה נגד, הממשלה הייתה נופלת", הוסיף. "אני הצבעתי הבוקר בעד הממשלה, החוק הזה הוא חוק בעייתי שצריך לשנות אותו. לא תמכנו בחוק האזרחות אף פעם, והצפנו על פני השטח הרבה בעיות. אנשים שנמצאים בארץ ואין להם מעמד, למה? את מי הם מסכנים?".

כשנשאל האם הסכים לפשרה שהציעה אמש שרת הפנים איילת שקד, לבחון את המעמד האזרחי של חלק מהתושבים במשך חצי שנה, ענה: "הפשרה כללה את זה שזו תהיה הצבעת אמון, אבל הפשרה למעשה לא פורסמה. אני לא יודע בדיוק מה היה בה. סוכם שהפשרה תהיה מאוד זמנית. הפשרה, כפי שדיברנו, שיבדקו פרטנית כל אחד ואחת".

רז נשאל איך זה מרגיש שממרצ נדרשת משמעת קואליציונית, גם כשאינה מסכימה לחוקים שעולים, ומרע"מ של מנסור עבאס, רה"מ בנט לא מצפה לאותה התנהגות: "קל להביע משמעת קואליציונית כשמדובר בהצבעת אמון בממשלה. אני לא יודע מה תעשה הממשלה, אבל כמו שאני רואה אותה, אני חושב שהיא תחזיק 4 שנים ו־4 חודשים, ותמיד נעשה את זה. זה אומר שיצטרכו להיות דברים מסוכמים על כל הצדדים".